Horror Dead by Daylight połączy pomysły z Until Dawn i Evolve
Asymetryczne polowanie.
Studio Behaviour Interactive z Kanady zapowiada asymetryczny horror Dead by Daylight, łączący elementy rozrywki i koncepty z Until Dawn czy Evolve.
Grupa ocalałych będzie starała się przetrwać atak brutalnego zabójcy, pracując w grupie lub starając się wydostać z opresji na własną rękę. Inny gracz wcieli się w przeciwnika, bezlitośnie polującego na ludzką zwierzynę.
Akcja toczy się w generowanym proceduralnie świecie rodem z koszmarów. W starciu pomoże ekwipunek, umiejętności do odblokowania, ale także elementy środowiska.
Pewną innowacją w gatunku - i nawiązaniem do Evolve - jest przygotowanie więcej niż jednego „rodzaju” przeciwnika. Wcielimy się nie tylko w morderców rodem ze slasherów, ale także w paranormalne istoty, każda z własnym zestawem talentów.
Wszystkie postacie maja otrzymać własne drzewka rozwoju, z możliwością dostosowania wyglądu, umiejętności i wyposażenia.
Wydawcą tytułu jest firma Starbreeze, odpowiedzialna między innymi za Payday 2 czy serię The Chronicles of Riddick. Behaviour Interactive to zasłużone studio, choć bez większych hitów w dorobku. Dotychczas zajmowało się głównie pomocą przy większych grach, takich jak Wolfenstein: The New Order czy Fallout 4.
Nie znamy jeszcze daty premiery. Gra zmierza na Steam.