Humankind - jak rekrutować nowe jednostki
Tworzenie nowych oddziałów do walki.
Niezależnie od twojego stylu rozgrywki w Humankind, prędzej czy później będziesz zmuszony do walki z innymi nacjami - nie wszystkie konflikty dasz radę rozwiązać bez rozlewu krwi. Z tego też powodu powinieneś regularnie tworzyć nowe, coraz to lepsze oddziały. Z tej strony dowiesz się jak tego dokonać.
By móc zrekrutować nowe jednostki w pierwszej kolejności potrzebujesz dowolnego miasta (1). Po zaznaczeniu go, przy prawej krawędzi ekranu pojawi się lista z dostępnymi do wzniesienia budynkami. Przewiń ją w dół by dojść do sekcji jednostki (2). Miej jednak na uwadze, że w trakcie początkowych tur nie będziesz miał tam wiele oddziałów do wyszkolenia - te odblokują się wraz z opracowaniem nowych technologii.
Jeśli najedziesz na miniaturę jednostki, na ekranie wyświetlą się szczegółowe informacje na jej temat. W przypadku jednostek nastawionych na walkę, najbardziej kluczowa jest zdolność bojowa (3), która określa jej siłę w walce. Im wyższy ten parametr, tym lepiej będzie sobie radzić. Równie ważna jest także szybkość (4) - przedstawia liczbę pól na mapie, które pokonać może ona w jednej turze.
Każdy oddział ma swoje utrzymanie (5), czyli to ile funduszy pochłania co turę. Na karcie jednostki znajdziesz również koszt (6) wyrażony w punktach produkcji i populacji, a także czas (7) potrzebny na rekrutację. Liczba tur podana przy czasie zależy od punktów produkcji na turę (8) wewnątrz miasta, w którym planujesz rekrutację.
Dla przykładu, jeśli jednostka wymaga 180 punktów produkcji, a miasto wytwarza ich 49 w ciągu każdej tury, rekrutacja potrwa łącznie 4 tury. Większość jednostek wymaga także dodatkowych zasobów (9) do zrekrutowania.
Po wytworzeniu jednostka pojawi się w centrum miasta (10), w którym została utworzona, tworząc całkowicie nową armię. Nie będziesz mógł jednak nią ruszać w trakcie tury, w której powstała, a dopiero w następnej.
Pamiętaj, że każda armia może początkowo (gdyż da się to potem zwiększyć za sprawą badań) składać się maksymalnie z czterech jednostek (11) - wtedy też ich wartość bojowa (12) jest sumowana, przez co lepiej radzą sobie w walce. Jeśli jednak wymieszasz oddziały o różnej szybkości bojowej, armia otrzyma szybkość najwolniejszego z nich.
Poprzednio: Humankind - dzielnice: rodzaje, jak wybudować
Spis treści: Humankind - poradnik i najlepsze porady
Następnie: Humankind - poruszanie się po mapie, punkty ruchu