Humankind - społeczeństwo: zasady, ideologie, kontrola
Kontrola stabilności imperium, wybór zasad.
Panel społeczeństwo w Humankind to jedna z ważniejszych mechanik, która wpływa na praktycznie każdy aspekt rozgrywki. Za jej sprawą możesz wprowadzać nowe zasady, które z kolei odblokują różne bonusy dla twojego imperium. Na tej stronie wyjaśniamy jak działa społeczeństwo, czym jest ideologia i w jaki sposób wpływa to na rozgrywkę.
By wejść do ekranu społeczeństwa twoje imperium musi wpierw awansować do starożytności - wtedy też u dołu ekranu pojawi się stosowna ikonka (1). Kliknięcie na nią otworzy okno społeczeństwa.
Tutaj zobaczysz podgląd wszystkich swoich terenów z podziałem na poszczególne terytoria. Przy lewej krawędzi ekranu znajdziesz ideologie (2), czyli podsumowanie twojego imperium - to czy skłania się ono ku nowoczesności czy jak duża jest rola religii. Jest tutaj także informacja o ogólnej stabilności twojego imperium (3) - jest to średnia wyciągnięta ze wszystkich miast. Z tego miejsca możesz też przejść na ekran zasad klikając przycisk pokaż zasady (4).
Na widocznym na ekranie diagramie znajdziesz kilkadziesiąt zasad związanych z różnymi aspektami rozgrywki. Co kilka tur (po zdobyciu odpowiedniej ilości wpływów) otrzymasz możliwość wybrania zasady - czy to z poziomu tego okna czy w trakcie przebywania na mapie świata. Zawsze masz dwie skrajnie wykluczające się opcje - wybór jednej (5) bądź drugiej (6) wpłynie na wspomniane wcześniej ideologie.
Cała mechanika polega na tym, by odpowiednio balansować te wybory. Wszystko oczywiście zależy od twojego stylu rozgrywki. Jeśli wolisz skupić się na spokojnej ekspansji i dominacji technologicznej, lepsze będą zasady które poprawią stabilność imperium czy pozwolą generować dodatkowe zasoby. Z kolei miłośnicy siłowych rozwiązań powinni korzystać z zasad zwiększających zasięg czy siłę jednostek bądź obniżających ich żołd.
Poprzednio: Humankind - technologie: jak prowadzić badania
Spis treści: Humankind - poradnik i najlepsze porady
Następnie: Humankind - wydarzenia: wybory, konsekwencje