Hunt: Showdown od twórców Crysis w nowym materiale wideo
Nauka polowania na potwory.
Deweloperzy ze studia Crytek - odpowiedzialnego między innymi za serię Crysis - udostępnili film, który wyjaśnia podstawy rozgrywki w kooperacyjnym Hunt: Showdown.
Materiał jest wprowadzeniem dla graczy biorących udział w zamkniętych testach wersji alpha. Pokazuje jak wygląda poszukiwanie bestii, a nawet szczegółowo wyjaśnia sterowanie łowcami.
Zasady każdego meczu w Hunt: Showdown są identyczne. Dwójka graczy trafia na atmosferyczne bagna rodem z horroru. Zadaniem łowców jest znalezienie i zgładzenie monstrum, które znajduje się gdzieś na mapie. W rozgrywce biorą też udział inne drużyny, które mają to samo zadanie.
Bestia znajduje się w jednym z kilkunastu budynków dostępnych w lokacji. Gracze mogą co prawda użyć najprostszej metody i sprawdzać je po kolei, jednak znacznie efektywniejszym sposobem jest skorzystanie z poszlak.
Umożliwia to użycie specjalnej wizji, która ujawnia ślady pozwalające zawęzić możliwy obszar wystąpienia celu.
Kiedy odpowiednie miejsce zostanie zlokalizowane, drużyna rusza, by zgładzić niebezpieczne stworzenie. Po uporaniu się z głównym przeciwnikiem rozpoczyna się rytuał - bestia zostaje zesłana do piekieł. Podczas wykonywania tej czynności wszystkie inne drużyny widzą lokację, w której zgładzono potwora na mapie. Oznacza to, że drużyna, która poradziła sobie najlepiej musi się od tej pory bronić przed innymi graczami.
Końcową fazą meczu i zadaniem zwycięskich łowców jest ucieczka z lokacji. Aby polepszyć końcowy wynik i zdobyć dodatkowe nagrody, mogą z truchła potwora podnieść drogocenne tokeny. To jednak sprawi, że ich dokładna lokalizacja będzie widoczna dla innych drużyn w meczu.
Szczęśliwcy, którzy przeżyją polowanie i uciekną z mapy po zabiciu bestii, będą mogli ulepszyć swoich łowców, co przyda się do następnych rozgrywek. Każdy kto umrze, straci jednak swoją rozwiniętą postać, otrzymując jedynie niewielką liczbę punktów doświadczenia.
Twórcy przypomnieli też w materiale, że wiele czynności zdradza pozycję graczy dla innych drużyn, które mogą ich nie tylko zobaczyć, ale też usłyszeć - może to przypominać podobne rozwiązania w grze Evolve, w której przestraszenie stada ptaków odsłaniało pozycję kryjącej się bestii.
Zamknięte testy wersji alpha rozpoczęły się 31 stycznia. Twórcy zapowiedzieli, że będą stopniowo zapraszać do nich kolejnych graczy, zanim gra ukaże się we wczesnym dostępnie na Steam.
Data premiery Hunt: Showdown nie została jeszcze ogłoszona. Gra ukaże się na PC.