HZD: The Frozen Wilds - demoniczne maszyny, wieża sterująca, ogniarz, lodowy pazur, ognisty pazur
Opis wszystkich nowych maszyn występujących w The Frozen Wilds.
Twórcy gry, na potrzeby dodatku, przygotowali nowe mechaniczne zwierzęta, choć ich ilość nie jest powalająca. To zaledwie pięć typów nowych maszyn, z czego jedną z kategorii są demoniczne maszyny - ulepszone wersje mechanicznych zwierząt znanych z podstawki. To tego dochodzi wieża sterująca, która jest pasywna i nie wykonuje żadnych ataków.
Ogniarz czy lodowy pazur to przykłady nowych mechanicznych przeciwników, z którymi przyjdzie nam się zmierzyć. To potężni wrogowie, których ataki mogą pozbawić nas w kilka chwil całego paska życia.
Poniżej zostały opisane następujące maszyny:
Demoniczne maszyny
złomiarzDemoniczne maszyny występują w banuckiej krainie, gdzie rozgrywa się akcja dodatku. Są one nowymi wersjami mechanicznych zwierząt, na przykład złomiarzy, z którymi można było się spotkać w podstawce.
Nowe modele maszyn są potężniejsze i bardziej odporne na żywioły niż ich standardowe odpowiedniki. Do tego potrafią być szybsze i bardziej odporne na zadawane obrażenia. Mogą nosić różne nazwy, ale zawsze będzie ona poprzedzona członem: „demoniczne”.
Wieża sterująca
Sama w sobie nie jest groźna, gdyż nie zadaje obrażeń i nie porusza się. Jednak jej główną mocą jest wysyłanie impulsu, który leczy wrogie mechaniczne zwierzęta, które znajdują się w pobliżu, a także zwiększa ich odporność na porażenia. Co więcej, ogłusza maszyny zdominowane.
Każdą walkę z wieżą sterującą i maszynami, które znajdują się w jej zasięgu, najlepiej rozpocząć od jej wyeliminowania, gdyż w innym przypadku pojedynki z pozostałym przeciwnikami będą trudniejsze. W tym celu należy zdominować lub zniszczyć wieżę, choć to pierwsze rozwiązanie jest skuteczniejsze. Można wykonać tę czynność po cichu i trwa ona zazwyczaj krócej niż rozwiązanie siłowe.
Słabe punkty
- Korpus (1) - podatność: brak; odporność: wszystko.
- Element chłodzący (2) - podatność wszystko; odporność: brak.
- Punkt dominacji (3) - podatność: brak; odporność: brak.
Ogniarz
Ogniarz jest bardzo zwinny. W szczególności należy wystrzegać się jego ataków ogniem, gdy podejdziemy bliżej. Wówczas spodziewać się można, że będzie zionął ognistymi podmuchami, co ma działanie obszarowe. Dlatego najlepiej trzymać go na dystans, choć należy pamiętać, że ma zamontowaną wyrzutnię min do walki na odległość, co czyni go śmiercionośnym przeciwnikiem.
Mimo że jego głównym atutem jest ogień, to właśnie ten żywioł może być dla niego zgubny, gdy trafimy w kanister z płomieniem, choć sam korpus maszyny jest odporny na te obrażenia. Poza tym warto ogniarza pozbawić, już na początku potyczki, wyrzutni min, co osłabi jego ataki.
Słabe punkty
- Korpus (1) - podatność: mróż; odporność: ogień.
- Kanister z płomieniem (2) - podatność: ogień, szarpane; odporność: brak.
- Wyrzutnia min (3) - podatność: wszystko; odporność: brak.
- Prądnica (4) - podatność: wszystko; odporność: szarpane.
Możliwy łup: płomień, okruchy metalu, iskrzak, drut, rdzeń maszyny (średni), lśniący oplot, soczewka ogniarza, serce ogniarza.
Lodowy pazur
Podobnie jak ogniarz, lodowy pazur jest zwinną maszyną a do tego bardzo potężnym przeciwnikiem, gdyż posiada znaczną ilość punktów życia. Wykorzystuje kriogeniczne płyny do ataku i obrony. Atakuje szarżując zaciekle na Aloy, wymuszając na niej pozostawanie cały czas w ruchu.
Jest praktycznie podatny na każdy rodzaj ataku, oprócz mrozu, który nie zada obrażeń w korpus. Uciekając przed lodowym pazurem można go ostrzeliwać z ognistych strzał, co będzie zadawać mu stałe obrażenia.
Warto zniszczyć w pierwszej kolejności worek mrożący i/lub jednostkę zamrażającą, co spowoduje wybuch, który przyczyni się do zamrożenia na pewien czas maszyny. To świetna okazja, by zadać obrażenia pazurowi, gdy ten jest spowolniony i nie wykonuje swoich szybkich i śmiercionośnych ataków.
Słabe punkty
- Korpus (1) - podatność: ogień; odporność: mróz.
- Worek mrożący (2) - podatność: wszystko; odporność: brak.
- Jednostka zamrażająca (3) - podatność: wszystko; odporność: brak.
- Ogniwo (4) - podatność: porażenie, szarpanie; odporność: brak.
Możliwy łup: okruchy metalu, iskrzak, drut, rdzeń maszyny (średni), lśniący oplot, soczewka lodowego pazura, serce lodowego pazura, chłodziwo, echownik.
Ognisty pazur
Ten ogromny metalowy zwierz jest przeciwieństwem swojego mroźnego odpowiednika, lodowego pazura. Zadaje obrażenia od ognia, ale za to jest bardziej podatny na mróz. To, co odróżnia ognistego pazura od wspomnianej maszyny, to większa odporność na ciosy. Co więcej, zadaje zdecydowanie większe obrażenia niż lodowy pazur, co czyni go śmiertelnym przeciwnikiem.
Z ognistym pazurem będziemy mieli do czynienia dopiero pod koniec kampanii fabularnej dodatku (misja: Kuźnia zimy) oraz w zadaniu pobocznym (Prosto z Kuźni), które jest kontynuacją wątku głównego.
Walcząc z ognistym pazurem należy odpowiednio przygotować się. Zapas mikstur leczących będzie jak najbardziej wskazany. Do tego warto zaopatrzyć się w wywar odporności na ogień, który absorbuje aż 75% ataków związanych z tym żywiołem. Należy wiedzieć, że ogniste ataki stanowią większość ciosów, które może zadać ta - trudna do pokonania - maszyna.
Słabe punkty
- Korpus (1) - podatność: mróz; odporność: ogień.
- Worek ognisty (2) - podatność: wszystko; odporność: brak.
- Jednostka ognista (3) - podatność: wszystko; odporność: brak.
- Ogniwo (4) - podatność: porażenie, szarpanie; odporność: brak.
- Spis treści: Horizon Zero Dawn: The Frozen Wilds - Poradnik, Solucja
Możliwy łup: Iskrzak, Okruchy metalu, Kryształowy oplot, Soczewka ognistego pazura, Serce ognistego pazura, Płomień, Rdzeń maszyny (duży), Echownik.