Ile kosztuje pokazanie trailera gry na Summer Game Fest? Ceny mogą przerazić
Choć są też „wolne sloty”.
Transmisja Summer Game Fest startuje dzisiaj o 23:00 polskiego czasu, obiecując dwie godziny trailerów i zapowiedzi. Dlaczego aż dwie godziny? To staje się jasne, jeśli weźmiemy pod uwagę, ile kosztuje pokazanie trailera na imprezie.
Od wczoraj w sieci trwa bowiem dyskusja, której Geoff Keighley zapewne nie chciał widzieć zaraz przed rozpoczęciem pokazu. Jak bowiem ujawniono na bazie dokumentów, oficjalne ceny za pokazanie materiału wideo prezentują się następująco i są bardzo imponujące:
- 1 minuta: 250 tys. dol.
- 1,5 minuty: 350 tys. dol.
- 2 minuty: 450 tys. dol.
- 2,5 minuty: 550 tys. dol.
Dla wydawców tytułów AAA w dzisiejszych czasach takie wydatki na marketing na ważnej imprezie to zapewne „drobniaki”, ale co z mniejszymi twórcami i wydawcami? Mamy na szczęście pewne dobre informacje, ponieważ deweloperzy kontaktujący się z serwisem Kotaku zapewnili, że Keighley oferuje też pewną pulę „wolnych slotów” właśnie na niezależne pozycje.
Sytuacja nie jest jednak tak prosta, jak może się wydawać. Organizatorzy mogą bowiem chcieć pokazać trailery także od bardzo dużych wydawców z najwyższej półki, co z pewnością podnosi atrakcyjność i prestiż imprezy. Takie firmy mogą jednak nie chcieć płacić setek tysięcy dolarów, zwłaszcza jeśli kilka dni później czy wcześniej mają własne pokazy - jak Xbox czy Ubisoft.
Dla takich produkcji również oferowane są więc „wolne sloty” z „puli redakcyjnej” i można zakładać, że część z tego czasu antenowego trafia właśnie do mniejszych twórców, w ramach wsparcia.
Summer Game Fest to od niedawna także „fizyczna” impreza na miejscu w Los Angeles. Jak na następcę E3 przystało, to głównie przestrzeń do spotkań biznesowych, co też ma odzwierciedlenie w cenach. Sama „przepustka” na jeden dzień to 500 dolarów, a pomieszczenie dla sześciu osób - już 20 tys. dol. za dzień. Tutaj pewnie trudniej o „wolne sloty”.