Ile trzeba grać, by zakup Game Pass się opłacał? Ktoś to obliczył
W skali roku.
Na temat usługi abonamentowej Xbox Game Pass panują zróżnicowane opinie. Jedni chwalą dostęp do mnóstwa tytułów za stosunkowo przystępną cenę, inni są zdania, że lepiej jest kupować gry na własność. Ktoś postanowił sprawdzić, ile gier rocznie trzeba kupić na premierę, aby zakup konsoli i abonamentu był opłacalny.
Obliczenia przedstawił serwis CNET. Na wyniki składają się koszty konsol Xbox Series X (500 dolarów) i Xbox Series S (300 dolarów), które wymagane są do grania, oraz rocznej subskrypcji Game Pass (120 dolarów) lub Game Pass Ultimate (180 dolarów). Powstałe koszty przeliczono na liczbę nowych gier, jakie można kupić za podobną kwotę. W obliczeniach nie wzięto pod uwagę odsprzedawania fizycznych nośników ani promocji na gry i subskrypcje.
Oto wnioski, jakie wysnuto z eksperymentu (wyniki przeliczyliśmy według oficjalnych polskich cen w sklepie Microsoftu):
- Najbardziej opłacalny jest zakup konsoli Xbox Series S z abonamentem Game Pass Ultimate, co w pierwszym roku kosztować nas będzie 2060 zł, czyli równowartość maksymalnie 8 gier kupionych na premierę.
- W przypadku Xbox Series X koszt konsoli i rocznej subskrypcji Game Pass Ultimate (3160 zł) zwróci się, jeśli rocznie gramy w więcej niż 12 pozycji (licząc po 270 zł za grę).
- W następnych latach - już po odliczeniu cen konsol - w obu przypadkach wydamy zaledwie 660 zł rocznie, co wystarczy na zakup trzech gier w premierowych cenach.
W zamian otrzymujemy dostęp do około 400 gier, rozgrywki online (wymagany do gry sieciowej abonament Gold jest wliczony w cenę Game Pass Ultimate), opcji grania w chmurze oraz kilku innych dodatkowych korzyści. Game Pass Ultimate daje też dostęp do biblioteki Game Pass na PC oraz gier z subskrypcji EA Play. Należy jednak pamiętać, że po wstrzymaniu opłacania usługi, stracimy dostęp do gier, których nie posiadamy na własność.