Skip to main content

IMGN.pro światowym wydawcą Franko 2

Niezależni twórcy znaleźli wsparcie.

Polska firma IMGN.pro poinformowała, że została światowym wydawcą Franko 2. Pieniądze na bijatykę - drugą część przeboju z 1994 roku - zbierane są w serwisie Wspieram.to.

„Gdy okazało się, że za projektem stoją ludzie odpowiedzialni za pierwszą część gry, wiedzieliśmy już, że mamy do czynienia z powrotem legendy” - komentuje Łukasz Kubiak z IMGN.pro.

„Franko 2 to gra w której widzimy ogromny potencjał. Na naszym rodzimym rynku to sequel tytułu, o którym bez wątpienia można powiedzieć - kultowy. Jeśli chodzi o rynek globalny, gra doskonale wpisuje się w aktualnie panujące trendy, dotyczące niezależnych produkcji ocierających się o klimat retro” - dodaje Bartosz Moskała.

Firma z Bielska-Białej będzie odpowiadać za promocję i dystrybucję. W planach jest także dalsza współpraca z serwisem Wspieram.to, przy innych produkcjach niezależnych.

„Już po pierwszych 15 minutach spotkania wiedzieliśmy, że mamy do czynienia z ludźmi, którzy - tak jak my - żyją tym, co robią. Kiedy zaczęliśmy wspominać Franko: The Crazy Revenge, pomimo bardzo profesjonalnej postawy, zamienili się w nastolatków, którym do szczęścia brakowało jedynie Amigi i joysticka - takich ludzi potrzebujemy” - zauważają twórcy gry.

Oryginalne Franko: The Crazy Revenge ukazało się na Amigę w 1994 roku, za sprawą studia World Software. Gracz wcielał się w tytułowego bohatera, który mści się na szczecińskim przemytniku Klocku. Akcję obserwujemy z boku, obraz przesuwa się w prawo, a po drodze do celu walczymy m.in. z punkami, ZOMOwcami, dresiarzami i skinami.

Podobne w założeniach jest Franko 2. Deweloperzy z Tomaszem Tomaszkiem i Mariuszem Pawlukiem na czele potrzebują 34,5 tys. złotych. Jeśli inicjatywa zakończy się powodzeniem, otrzymamy bijatyką we współczesnej oprawie, z premierą na PC, Maca i Linux w III kwartale tego roku, a później także na iOS, Androida oraz... Amigę.

Zobacz także