Impact Winter - zapowiedziano grę o zimowej sztuce przetrwania
Na PC w przyszłym roku.
Bandai Namco idzie z duchem czas, stawiając na grę o sztuce przetrwania, choć nie w świecie opanowanym przez zombie - a podczas mroźnej zimy. Mowa o Impact Winter, rozwijanym przez brytyjskie studio Mojo Bones.
Produkcja ma za sobą nieudaną zbiórkę pieniędzy na Kickstarterze, lecz teraz - jak widać - powraca z pomocą potężnego wydawcy. Premiera w przyszłym roku, tylko na PC.
Klimatyczna gra o przetrwaniu w świecie nękanym wieczną zimą inspirowana jest podobno przez produkcje pokroju Fallout 3, Don't Starve czy film „Coś” z 1982 roku.
Celem gracza jest przeżycie trzydziestu dni w oczekiwaniu na pomoc, korzystając z zasobów zdobytych w pokrytym grubą warstwą śniegu otoczeniu kościoła, gdzie ukrywa się garstka ocalałych.
Nie mamy jednak do czynienia z produkcją sieciową, lecz samodzielnie kontrolujemy wszystkimi postaciami, nieco na wzór State of Decay.
Fabuła opowiada o świecie po zderzeniu z asteroidą, która wywołała wieczną zimę. Główny bohater - Jacob Solomon - otrzymuje wiadomość od swojego pracodawcy, firmy Ako-Light: pomoc nadchodzi, ale dopiero za 30 dni. Celem jest więc przetrwanie do czasu przybycia odsieczy.
Każdy z czterech (łącznie jest więc piątka postaci) ocalałych dysponuje innymi umiejętnościami. Talenty musimy połączyć, by sprawnie przeszukać otoczenie, zebrać surowce, a następnie wytworzyć z nich coś przydatnego podczas walki z chłodem.
„Impact Winter odciśnie piętno na gatunku survival” - zapewnia Jason Enos, szef marketingu w amerykańskim oddziale Bandai Namco. „30-dniowy limit, losowe wydarzenia i codzienne wyzwania oznaczają unikatową historię dla każdego gracza, przy każdym podejściu.”