Skip to main content

Indiana Jones i Wielki Krąg - Chłopiec, który zaginął: Aran, łamigłówka z rurami, światynia wojowników

Zagadka z rurami.

Chłopiec, który zaginął to jedna z dłuższych misji pobocznych w grze Indiana Jones i Wielki Krąg. Jej celem jest odnalezienie młodego Aran. W tym celu udamy się do świątyni khmerskich wojowników, aby rozwiązać tam łamigłówkę z rurami.


Na tej stronie:


Opis przejścia

Misja pojawia się automatycznie, gdy zdobędziemy maskę tlenową w Sukhothai. Najpierw udaj się na południowy-wschód. Tam musisz odnaleźć domek na drzewie.

Wejdź do środka i zbadaj wszystkie wskazówki związane z Aranem.

Następnie udaj się na południowy-zachód. Tam znajduje się khmerska świątynia wojowników, którą przeszukuje Aran. W okolicy roi się od wrogich żołnierzy, więc na tym etapie warto przebrać się w mundur królewskiej armii.

Gdy dojdziecie do drewnianych drzwi, skorzystaj z dźwigni, aby bohaterowie wspólnymi siłami utorowali dalszą drogę.

W trakcie tej misji będziesz musiał rozwiązać kilka zagadek związanych z rurami. Wystarczy je odnajdywać i wstawiać w odpowiednie miejsce.

Gdy dojdziecie do sporego młyna, najpierw przesuńcie go do przodu, a potem uruchom dźwignię. Woda zacznie płynąć. W pobliżu znajdziesz parę fragmentów kanalizacji. Dopasuje je w taki sposób, aby woda popłynęła na drugi koniec pomieszczenia.

Po uruchomieniu maszynerii, będziesz musiał przeskakiwać po obracających się kołach. Od czasu do czasu musisz przejść przez jedno z nich. Poczekaj na moment, gdy pojawi się luka i szybko przebiegnij. Uważaj, aby nie zginąć.

Jeżeli nie będziesz wiedział jak wejść wyżej, to od czasu do czasu skorzystaj z pnączy.

Dojdziesz wkrótce do posągu węża. Zrób mu zdjęcie i znajdź boczną ścieżkę, aby dostać się wyżej. Tam znajduje się dźwignia. Dzięki niej opuścisz platformę i twoja towarzyszka będzie mogła do nas dołączyć na wyższym poziomie.

Żeby dostać się do finałowej komnaty musisz przesuwać się po gzymsie nad przepaścią.


Łamigłówka z rurami

Trafiamy do komnaty z łamigłówką z rurami. Ma ona dwa etapy: najpierw musimy zebrać wszystkie dostępne elementy, a potem dostarczyć wodę w odpowiednie miejsce. Najpierw udaj się na górę po drabince i włącz zasilanie wody.

Będąc na górze, poszukaj rur na półkach i zrzuć je na dół.

Woda rozpoczyna swój bieg w miejscu wejścia do komnaty. Jej przepływ zależy od tego, jak będziemy ustawiać rury w systemie kanalizacji. Rury mogą mieć trzy kształty:

  • łączniki, czyli rury proste
  • kolanka, czyli rury skręcające o 90 stopni
  • łączniki w kształcie litery T - jedyne, które rozdzielają strumień wody

Najpierw musimy doprowadzić wodę do małego młynka po lewej stronie komnaty. Dzięki temu dostaniesz się do zablokowanego pomieszczenia, w którym jest ostatnia rura. Przynieś ją do głównego pomieszczenia.

Teraz najtrudniejsze zadanie, musisz tak zorganizować strumień wody, aby wlewała się do wszystkich trzech zbiorników [1], [2], [3]. Wtedy otworzy się przejście po drugiej stronie komnaty.

Aby ułatwić wam to zadanie, przedstawiamy na grafice poniżej schemat właściwego ustawienia kanalizacji. Pamiętaj, aby rurę w kształcie litery T ustawić na początku.


Koniec misji

Gdy przejście otworzy się, idź dalej. Nie zapomnij o Ginie. Na górze przepchnijcie drewniane drzwi. Za nimi znajdziecie Arana.

Zgarnij artefakty w środku i odbądź rozmowę z młodzieńcem. Aby dokończyć zadanie, wyjdź ze świątyni i udaj się do wioski na wschodzie Sukhothai, aby porozmawiać z Sunanem. W tej osadzie możesz też podjąć się misji Dziecięca zabawa.


Następnie: Indiana Jones i Wielki Krąg - Słoniowa tajemnica

Spis treści: Indiana Jones i Wielki Krąg - poradnik

Poprzednio: Indiana Jones i Wielki Krąg - Skrzynia węża

Zobacz także