Skip to main content

Indiana Jones i Wielki Krąg to nie strzelanka. Gra będzie zachęcała do korzystania z bicza, a nie rewolweru

Słynny archeolog nie strzelałby do wszystkiego, co się rusza.

Chociaż szwedzkie studio MachineGames najbardziej znane jest z tworzenia wysoko ocenianych pierwszoosobowych strzelanek, to najnowszy tytuł zespołu z Uppsali znacząco będzie różnił się od wcześniejszych dzieł. Dyrektor kreatywny Axel Torvenius przyznał, że Indiana Jones i Wielki Krąg będzie kładł większy nacisk na korzystanie z bicza i pięści bohatera, niż rewolweru.

Jak wyjaśnił deweloper w rozmowie z redakcją magazynu Edge, której fragmenty cytuje serwis GamesRadar, zespół tworząc grę, postrzegał korzystanie z broni palnej jako rozwiązanie, po które należy sięgnąć, dopiero kiedy wszystkie inne metody zawiodą.

Nie zachęcamy graczy do korzystania z broni palnej. Nie przedstawiamy jej jako główną metodę radzenia sobie z wrogami. Przede wszystkim gracz powinien przeć naprzód, korzystając ze swojego sprytu i bicza” - tłumaczy Torvenius. „Indy nie ma supermocy. Wielokrotnie możesz zauważyć, że walka nie jest jego mocną stroną. Jakby nie patrzeć, jest po prostu nauczycielem i nieco niezdarnym archeologiem. Po prostu tak się złożyło, że jego pasja prowadzi go do dziwnych sytuacji z wrogami i pułapkami”.

To nie pasowałoby do postaci, gdyby przebijał się przez wszystkie obozy wrogów, strzelając do wszystkiego, co się rusza. Nasz zespół w MachineGames kładzie bardzo duży nacisk na zobrazowanie dużego ryzyka” - kontynuuje deweloper. „Staramy się pokazać graczowi, że jeśli wda się w walkę, to bycie postrzelonym jest bardzo niebezpieczne. Także bardzo niebezpieczne jest beztroskie strzelanie do wrogów, ponieważ mogą podnieść alarm i wezwać wsparcie”.

Zobacz na YouTube

Mimo wszystko jednak w grze znajdziemy sporą liczbę modeli broni palnej, z których możemy skorzystać. Twórcy chcieli jednak, żeby gracze umyślnie nie korzystali z takiej opcji i wybierali inne możliwości. Jako przykład podano sytuację, gdy Jones chwyta za broń, ale zamiast z niej strzelać, to może ją złapać w ręce inaczej i wykorzystać jako broń do walki wręcz (np. uderzając przeciwnika kolbą). Studio zauważa, że takie rozwiązanie bardzo pasuje do postaci.

Przypomnijmy, że Indiana Jones i Wielki Krąg trafi do sprzedaży już 9 grudnia na PC oraz konsolach Xbox Series X/S, natomiast wioską ukaże się także na PlayStation 5. Niedawno wydawca postanowił wysłuchać apelu graczy z Polski i ręcznie skorygował automatycznie ustaloną cenę gry na Steamie, obniżając ją o ok. 50 złotych.

Zobacz także