Indiana Jones i Wielki Krąg zmusi nas do główkowania, ale nie będzie trzeba szukać rozwiązania zagadek w sieci
Twórcy przygotowali unikalny system podpowiedzi.
Studio Machine Games potwierdziło, że rozwiązywanie zagadek logicznych będzie istotną częścią gry w Indiana Jones i Wielki Krąg. Twórcy nie chcą jednak, aby te były dla graczy frustrujące i zmuszały ich do szukania rozwiązania w sieci.
„Chcieliśmy, aby zagadki były wymagające” - mówi dyrektor kreatywny gry Jens Andersson w rozmowie z portalem PC Gamer. „Nie chcieliśmy sprowadzać ich do roli prostej cutscenki, gdzie pociągasz za dźwignię, a stary mechanizm się uruchamia. Chcieliśmy, żeby na graczy czekały prawdziwe zagadki”.
Deweloper przyznaje, że największym wyzwaniem było znalezienie złotego środka w kwestii trudności łamigłówek. Miały być na tyle złożone, aby gracze czuli satysfakcję z ich rozwiązania, ale jednocześnie twórcy nie chcieli, by gracze kiedykolwiek całkowicie się na którejś „zacięli”, nie mogąc przejść dalej. „Gracze nigdy nie powinni utknąć w naszej grze. Jeśli tak się stanie, to znaczy, że zawiedliśmy” - przyznaje Andersson.
„Mamy w grze system podpowiedzi. Jeśli masz trudności z rozwiązaniem zagadki, to nie chcieliśmy, żebyś musiał chodzić na YouTube w celu znalezienia rozwiązania. To psuje immersję i jest po prostu złe” - kontynuuje twórca. „Chcieliśmy, żebyś został w grze. Ale rozumiemy, że gracze mają różne umiejętności. Możesz więc z pomocą aparatu zrobić zdjęcie zagadki, a Indie ci pomoże, udzielając podpowiedzi. Możesz to zrobić kilka razy, jeśli potrzebujesz kolejnych wskazówek”.
Przypomnijmy, że gra Indiana Jones i Wielki Krąg zadebiutuje na komputerach osobistych i konsolach Xbox Series X/S już 9 grudnia tego roku. Tytuł będzie od dnia premiery dostępny w usłudze Game Pass. Kilka miesięcy później tytuł pojawi się też na PlayStation 5, ale w wypadku tego wydania nie znamy jeszcze szczegółów. Już teraz zapowiedziano, że tytuł otrzyma fabularne DLC zatytułowane Zakon Olbrzymów.