Skip to main content

Indonezja i państwo Khmerów wkrótce w Civilization 6

Aktualizacja: Nowe nacje i łatka już dostępne.

Aktualizacja (21.10): DLC wprowadzające do Civilization 6 nacje Indonezji i państwa Khmerów ujrzały światło dzienne. Oba można kupić w zestawie, którego cenę ustalono na 9 euro (około 38 zł). Posiadacze tytułu w wydaniu Digital Deluxe Edition dostali pakiet bez dodatkowych opłat.

Jednocześnie opublikowano ujawnioną niedawno dużą aktualizację gry. Dostępna za darmo jesienna łatka odświeża system religii - pojawiły się między innymi dwa nowe panteony i kilka wierzeń.

Do tego możliwość odblokowania następnych budynków w ramach postępów, a także jednostek bojowych - jak mnich-bojownik. Są też zmiany w walce, dzięki którym religijne wojska mogą rozciągać strefę kontroli i otrzymywać bonusy za flankowanie i wsparcie.


Oryginalna wiadomość (19.10): Studio Firaxis poinformowało, że turowa strategia Civilization 6 jeszcze w tym roku wzbogaci się o dwie kolejne nacje: Indonezję oraz państwo Khmerów.

W przypadku pierwszej cywilizacji liderem jest królowa regentka Dja Gitardża, władającą królestwem Madżapahitu, czyli XIV-wiecznym imperium handlującym przyprawami, które leżało na obszarze współczesnej Indonezji.

Dżonki

„Według legend, osobiście brała udział w walkach u boku swojego kuzyna, króla Malajapury, Aditjawarmana. Przeszła do historii dzięki powiększeniu swego imperium o królestwa Pejeng, Dalem i Debahulu oraz o wyspę Bali, jednocześnie stabilizując sytuację w państwie” - czytamy w opisie.

Unikalna jednostka nacji to potężne malezyjskie dżonki - szkunery madżapahickiej floty. Stanowiły głównie jednostki handlowe, ale służyły także do transportu wojsk. Specjalne ulepszenie dzielnicy to Kakmpung, czyli charakterystyczne domki na palach, budowane w wodzie.

Indonezja otrzymuje też bonusy za sąsiedztwo pól wybrzeża, a dzielnice rozrywkowe dają dodatkowe udogodnienie, jeśli znajdują się w sąsiedztwie takich pól (niezwiązanego z jeziorem).

Umiejętność o nazwie „Najwyższa bogini trzech światów” zapewnia miastom leżącym na wybrzeżach premię do wiary. Pozwala to Gitardży na kupno jednostek morskich taniej za wiarę oraz sprawia, że religijne jednostki nie tracą punktów ruchu przy okrętowaniu i wyokrętowaniu.

Zobacz na YouTube

W przypadku Khmerów władcą jest król Dżajawarman VII , który sięgnął po władzę w okresie kryzysu państwa. W 1181 r. wyparł czamskich najeźdźców na północy i gdy sytuacja się uspokoiła, koronował się na króla. Jako władca zrezygnował z agresywnej ekspansji.

Słonik!

„Wśród stworzonych udogodnień wymienić można liczne świątynie, 102 szpitale, brukowane drogi, 54 wież w Bajonie oraz rozległe projekty irygacyjne. Do tego wzniesienie przy drogach rozmieszczonych co 15 kilometrów domów dla podróżnych” - podsumowuje Firaxis.

Specjalna jednostka nacji to Domrey, czyli wojskowych bojowe słonie z wielką balistą na plecach. Łagodne, hodowane dla rolnictwa zwierzęta po odpowiednim szkoleniu zmieniały się w pięciotonowe bestie, których szarża rozbijała szeregi wroga.

Unikalne ulepszenie w przypadku Khmeru to świątynia Prasat. Także umiejętność „Klasztory króla” ma związek z religią - zyskujemy możliwość przejęcia obszaru sąsiadującego z ukończoną dzielnicą świątynną.

Dodatkowo, dzielnice świątynne wznoszone przy rzekach zapewnią żywność oraz obszary mieszkalne. Tymczasem talent „Wielkie baraje” zwiększa produkcję żywności na farmach sąsiadujących z akweduktami oraz sprawia, że akwedukty zapewniają premię do wiary i udogodnień.

Zobacz na YouTube

Każdy posiadacz Civilization 6 w wydaniu Digital Deluxe Edition otrzyma dostęp do nowych przywódców - i pakietu zawartości do pobrania - automatycznie po premierze. Nowości będą też sprzedawane oddzielnie.

Zobacz także