Injustice 2 - Bane: ciosy, ataki, kombosy
Jak grać Bane'em.
Bane - człowiek, który złamał Batmana. Obecny w pierwszej części Injustice, ten złoczyńca powraca w sequelu. Spopularyzowany wśród nie-fanów komiksów głównie dzięki filmowi „Mroczny Rycerz Powstaje”, w którym w jego rolę wcielił się Tom Hardy.
Wojownik ten jest bardzo niebezpieczny, jeżeli pozwolimy mu się zbliżyć. Sprawne wykorzystanie postaci nie jest jednak najprostsze. Bane jest też praktycznie bezradny, gdy przeciwnik cały czas trzyma dystans, o czym warto pamiętać.
Z racji na problemy przy walkach z zonerami (wojownikami atakującymi z daleka), ważne jest opanowanie umiejętności używania doskoków i spalania wskaźnika podczas szybkich ruchów, by dostać się w pobliże przeciwnika.
Ataki specjalne
Bane to tak zwany grappler, a więc rodzaj postaci, którą można porównać do zapaśnika. Stąd też duża liczba różnych chwytów i rzutów, aktywowanych często dzięki wskaźnikowi.
Poniżej opisujemy najważniejsze ataki specjalne Bane'a, ale najpierw przypominamy znaczenie skrótów:
- 1, 2, 3, 4 - atak lekki, średni, mocny i moc postaci
- F - przód
- B - tył
- D - dół
- J - skok
- MB - spalenie wskaźnika
- XX - anulowanie (12 XX DB2 oznacza, że atak DB2 należy wprowadzić jak najszybciej po ciosach 1 i 2, by skrócić ostatnią animację)
Rozjuszone natarcie: BF1. Bane szarżuje na przeciwnika, przebiegając obok i potrącając wroga. Spalenie wskaźnika sprawia, że po potrąceniu i ominięciu wroga Bane rzuca się na niego z wyskoku.
Jadowy podbródkowy: DB2. Bohater uderza przeciwnika i wyrzuca go w powietrze, jednocześnie podskakując. Spalenie wskaźnika sprawia, że Bane chwyci wroga w powietrzu i wykona rzut.
Łokieć najemnika: BF2. Bane rzuca się na wroga, próbując go przygnieść. Przy spaleniu wskaźnika po rzuceniu się na wroga i przewróceniu go, chwyta go i rzuca jeszcze raz o ziemię.
Bomba Bane'a: DBF3. Najmocniejszy chwyt zapaśniczy Bane'a, zadaje sporo obrażeń, a jeszcze więcej, jeżeli użyjemy spalenia wskaźnika energii.
Kombosy
Kombosy Bane'a są dosyć powolne, ale skuteczne. Poniżej wymieniamy te najważniejsze, choć nie są to wszystkie możliwe kombinacje. Zachęcamy do samodzielnego eksperymentowania i łączenia krótkich serii z atakami specjalnymi.
B112 XX DBF3
B23 XX DBF3
J3, 123 XX DB1
B3, J3, 113 XX Super
B23, B23, 123 XX DB1
113 XX DBF3/BF1/DB1
D2, 123 XX BF2
B3, J3, 123 XX DB1
D2, J2, 123 XX DB1 (anty-powietrzne)
123, D1 XX DB2 MB (w rogu)
113, B23, 123 XX DB1 (w rogu)
Powrót do spisu treści: Injustice 2 - poradnik i najlepsze porady
Następnie: Injustice 2 - Strach na wróble: ciosy, ataki, kombosy
Jak zawsze, warto przypomnieć o trybie sparingu - to tam najlepiej uczyć się kombosów, szczególnie że ich wykonywanie może z początku wydawać się nieco trudne.
Wszyscy dostęni wojownicy dysponują nie tylko innymi zestawami ciosów i ataków, ale też innym zasięgiem i prędkością. Dlatego poświęcenie czasu na trening jest bardzo ważne.