Skip to main content

Injustice 2 - Batman: ciosy, ataki, kombosy

Jak grać Batmanem.

Batman to - obok Supermana - najbardziej rozpoznawalny bohater DC, a z pewnością najbardziej popularny wśród graczy, gdyż doczekał się choćby głównej roli w świetnej serii Batman Arkham od studia Rocksteady.

Człowiek Nietoperz z pewnością będzie pierwszym wyborem wielu użytkowników Injustice 2, szczególnie tych, którzy nie są specjalistami od komiksowych uniwersów. W tym artykule pomożemy zapanować nad tą postacią i jak najlepiej wykorzystać ją w pojedynkach.

Batman jest wojownikiem dosyć uniwersalnym. Nie jest ani najszybszy, ani najsilniejszy, ale radzi sobie dobrze w różnych sytuacjach - poradzi sobie w zwarciu, ale nie jest bezbronny na większym dystansie. To dobra postać dla początkujących.


Ataki specjalne

Specjalne ataki Batmana sprawiają, że bohater praktycznie nigdy nie jest bezradny i w każdej pozycji dysponuje choć jednym ruchem, który może mu pomóc.

Zanim wymienimy najważniejsze i najbardziej przydatne ataki, oto podstawowa legenda dla przypomnienia:

  • 1, 2, 3, 4 - atak lekki, średni, mocny i moc postaci
  • F - przód
  • B - tył
  • D - dół
  • J - skok
  • MB - spalenie wskaźnika
  • XX - anulowanie (12 XX DB2 oznacza, że atak DB2 należy wprowadzić jak najszybciej po ciosach 1 i 2, by skrócić ostatnią animację)

Lina z hakiem: DF1. Najczęściej używany przez początkujących atak, który sprawia, że Batman strzela we wroga linką z hakiem, po czym przyciąga się do niego i kopie. Po ataku można spalić wskaźnik, by Batman nie kopnął wroga, co pozwala zacząć serię ciosów z bliska. Animacja ataku jest raczej długa, więc łatwo go zablokować. Kombinacją DB1 strzelamy liną pod kątem, nieco do góry - to dobre przeciwko skaczącemu oponentowi, ale działa też, gdy stoimy przed kimś twarzą w twarz.

Kopnięcie wślizgiem: DF3. Praktycznie bez rozbiegu Batman wykonuje ślizg i podcina przeciwnika, który się przewraca. Dobre narzędzie do unikania pocisków. Spalenie wskaźnika dodaje po wślizgu rzut wybuchającym batarangiem.

Batarang: BF2. Atak dystansowy, którym można prowokować oponenta i zmuszać do zbliżenia się. Batman rzuca batarangiem przez całą planszę. Spalenie wskaźnika po wykonaniu kombinacji sprawia, że rzucony batarang wybucha, zadając prawie dwa razy więcej obrażeń. Atak DB2 to batarang rzucany pod kątem w górę.

Bomby obszarowe: DB2 w powietrzu. Batman rzuca we wroga małymi bombami, które wytrącają oponenta z równowagi. Spalenie wskaźnika po ataku sprawia, że Batman unosi się po rzucie bombami wyżej, po czym może wyprowadzić kopnięcie lub cios w dół (2 lub 3).


Kombosy

Tutaj wymieniamy przykłady kombinacji ciosów Batmana, zaczynając od najkrótszych i najprostszych do wykonania. Podstawowe kombosy wymienione są w menu ruchów w grze, ale są to tak zwane serie, składające się zazwyczaj maksymalnie z 3-4 uderzeń. Tutaj skupiamy się na pełnoprawnych, nieco dłuższych kombosach.

123, J2, 123, B23

223, B3, J3, B23

F3, J3, 123, B23

B113, B23

B3, J3, 123, B23

4, 123, J2, B23, 4, DF1

4, 223, B3, J3, B23, 4, DF1

112 XX DF1 MB, NJ2 (neutral jump, a więc skok bez ruchu do przodu lub tyłu), 223, J2, 123, B23

123, 3 XX DF1 MB, B3, J3, B23

B3, F, 3 XX DF1 MB, NJ2, 123, B23


Powrót do spisu treści: Injustice 2 - poradnik i najlepsze porady

Następnie: Injustice 2 - Superman: ciosy, ataki, kombosy


Na koniec warto przypomnieć o konieczności ćwiczeń w trybie sparingu. Kombosy w Injustice 2 wymagają czasem dosyć nienaturalnego „timingu” i niektóre przycisku należy wciskać w momentach, w których - jak może wydawać się na początku - nie pasują.

Każdy wojownik to nieco inny zasięg ciosów, inna szybkość podstawowych ataków. Dlatego niezbędne jest spędzenie z postacią czasu w trybie treningowym.

Zobacz także