Skip to main content

Injustice 2 - jak grać, sterowanie

Podstawowe komendy i zasady.

Jak każda bijatyka, Injustice 2 nie jest grą łatwą. Każdy może cieszyć się rozgrywką podczas rywalizacji ze znajomymi czy w trybie fabularnym, jednak pojedynki w sieci wymagają już odpowiedniego przygotowania.

Znajomość absolutnych podstaw, komend i reguł gry jest niezbędna do dalszego rozwoju swoich umiejętności. Poniżej wytłumaczymy więc jak grać w Injustice 2 - stosować uniwersalne ciosy i zagrania (dostępne dla każdej postaci) i wykorzystywać elementy otoczenia w walce. Wyjaśniamy też sterowanie.


Sterowanie

Opisując kombosy i serie ciosów wszystkich postaci będziemy używać cyfr 1, 2, 3 i 4 do wskazania konkretnych przycisków, których należy użyć. Zastosujemy też inne znaki i skróty, których używają fani bijatyk na całym świecie. Skorzystamy więc z uniwersalnej terminologii, żebyście nie mieli problemu z odczytaniem informacji z innych źródeł, jeżeli zechcecie z nich skorzystać - na przykład anglojęzycznych forów internetowych.

Objaśnienie skrótów i przycisków:

  • 1 - Słaby cios (kwadrat na PS4, X na Xbox One)
  • 2 - Średni cios (trójkąt na PS4, Y na Xbox One)
  • 3 - Silny cios (X na PS4, A na Xbox One)
  • 4 - Moc postaci (kółko na PS4, B na Xbox One)
  • F - przód (forward)
  • B - tył (back)
  • J - skok (jump)
  • D - dół (down)
  • 1+3 - rzut (L1 na PS4, LB na Xbox One)
  • Użycie elementu otoczenia (Interakcja) - R1 na PS4, RB na Xbox One
  • MB - Meter Burn, czyli Spalenie wskaźnika (R2 na PS4, RT na Xbox One)
  • Super - R2 + L2 na PS4 i LB + LT na Xbox One.
Na obrazku zaznaczone: superwskaźniki (1), moce postaci (2), paski zdrowia (3)

To najważniejsza klawiszologia. Przykładowy zapis serii ciosów może wyglądać tak: 123, J2, 123, co oznacza, że wykonujemy szybko atak lekki, średni i silny, później skaczemy i uderzamy średnim ciosem, po czym znowu stosujemy pierwszą serię ciosów. Przecinki rozdzielają poszczególne serie i ataki specjalne lub ciosy z powietrza.


Atak i obrona

Wojownicy w Injustice 2 dysponują trzema rodzajami ataków podstawowych - lekkimi, średnimi i mocnymi. Zamiast czwartego rodzaju otrzymujemy cechę (trait), która jest inna dla każdej postaci. Może to być czasowe wzmocnienie, zmiana broni czy nawet przywołanie rośliny plującej trucizną.

Fundamentem rozgrywki jest łączenie podstawowych ciosów w serie (w angielskim: strings) i kombosy (kombos składa się z serii ciosów wymieszanych z atakami specjalnymi). Do tego ataki specjalne, które zawsze aktywujemy wykonując kombinację komend ruchu i jakiegoś ciosu (na przykład D, F, 2, czyli dół-przód-średni atak, może skutkować wystrzeleniem pocisku).

Podczas potyczki znaczenie ma wiele czynników poza samymi atakami - głównie poruszanie się oraz odległość od przeciwnika. Dlatego tak ważny jest tryb sparingu, gdyż to właśnie tutaj możesz bezstresowo sprawdzić zasięg wszystkich ciosów, a także testować odskoki i doskoki (wykonywane podwójnym ruchem w tył lub w przód).

W Injustice 2 powraca aspekt wykorzystywania w walce elementów otoczenia, które podświetlają się, gdy stoimy blisko nich - to oznacza, że możemy wcisnąć przycisk interakcji (R1/RB), by cisnąć danym obiektem we wroga. Większość takich przedmiotów można na szczęście zablokować, jak normalny cios.

Podczas wykonywania ataków specjalnych duże znaczenie ponownie ma zużywanie pasków Superwskaźnika, czyli wykonanie MB (Meter Burn, spalenie wskaźnika). Wciskając przycisk MB natychmiast po ostatnim przycisku danego ataku specjalnego, możemy zmodyfikować jego działanie, o ile jest to możliwe. Tylko niektóre ciosy można w ten sposób wzmocnić.

Superwskaźnik możemy też wykorzystać do aktywacji super-ataku, czyli najpotężniejszego ataku w grze, z którym wiąże się efektowna animacja. Zużywamy na niego cały pasek, co warto mieć na uwadze. Czasem lepiej korzystać z funkcji Superwskaźnika, by wzmacniać ataki specjalne.

Podczas starcia wciskamy przycisk odpowiadający liczbie fragmentów paska (od 1 do 4), które chcemy zużyć

Superwskaźnik ma też znaczenie podczas tak zwanych Starć. Aktywujemy je kombinacją F+R2/F+RT w momencie, gdy wróg atakuje nas kombosem. Wtedy dochodzi do starcia, podczas którego „obstawiamy” paski swojego wskaźnika. Kto obstawi więcej, ten wychodzi zwycięsko ze starcia, otrzymując punkty zdrowia (jeżeli wygra obrońca) lub zadając obrażenia (jeżeli wygrywa napastnik).


Powrót do spisu treści: Injustice 2 - poradnik i najlepsze porady

Następnie: Injustice 2 - Sprzęt, skrzynki, wyposażenie


Ogromnie ważna jest dobra obrona, której podstawą jest blokowanie. Ciosy blokujemy przytrzymując kierunek do tyłu. Kucając zablokujemy ciosy niskie, a stojąc - tak zwane „overheady”, czyli ciosy znad głowy. Również odpowiednie poruszanie się, odskakiwanie i trzymanie odpowiedniego dystansu do klucz do dobrej defensywy.

Zobacz także