Injustice 2 - Joker: ciosy, ataki, kombosy
Wszystkie sztuczki klauna.
Joker to najbardziej rozpoznawalny przeciwnik Batmana - kojarzą go z pewnością nawet ludzie, którzy nigdy nie mieli w rękach żadnego komiksu. Klaun odgrywał ważną rolę w wielu filmach i grach z Człowiekiem Nietoperzem.
W pierwszej części Injustice działania Jokera doprowadziły do sporej katastrofy. Szaleniec został też zamordowany przez Supermana, ale mimo to - powraca w sequelu, choć w nietypowej formie.
W Injustice 2 to wojownik, który dobrze radzi sobie w zwarciu i potrafi zadawać mocne ciosy. Jego styl walki jest bardzo zbliżony do tego z oryginału, więc fani serii od razu poradzą sobie z opanowaniem tej postaci.
Ataki specjalne
Joker dysponuje dobrymi kombinacjami ciosów, ale jego ataki specjalne pozwalają mu też nękać przeciwnika z dużej odległości - chodzi szczególnie o strzał z pistoletu i rzut butlą trucizny.
Wymieniamy tutaj najważniejsze i najbardziej przydatne ataki szalonego klauna, ale warto przypomnieć także opis skrótów, z których korzystamy:
- 1, 2, 3, 4 - atak lekki, średni, mocny i moc postaci
- F - przód
- B - tył
- D - dół
- J - skok
- MB - spalenie wskaźnika
- XX - anulowanie (12 XX DB2 oznacza, że atak DB2 należy wprowadzić jak najszybciej po ciosach 1 i 2, by skrócić ostatnią animację)
BUM: DF1. Strzał z pistoletu. Przytrzymanie ataku lekkiego sprawia, że możemy opóźnić wystrzał. Spalenie wskaźnika spowalnia pocisk, ale skutkuje też większymi obrażeniami. Strzał można też anulować unikiem.
Gaz w powietrzu: DB1. Joker rzuca we wroga butlą z gazem, która wybucha i zadaje obrażenia. Spalanie wskaźnika pozwala aktywować wybuch w dowolnym momencie. Kombinacja DF2 to podobny atak, ale butla toczy się po ziemi.
Dowcipny brzęczyk: DB2. Można użyć zamiast bloku, by przy trafieniu przez przeciwnika Joker poraził go prądem. Dosyć ryzykowne, ale skuteczne.
Gryziszczęka: DB3. Joker wyrzuca na ziemię szczęki, które pełnią rolę pułapki i wybuchają po krótkim czasie. Wciskając po kombinacji górę lub przód możemy rzucić szczęki dalej.
Oszalały pęd: DF3. Joker zaczyna biec w stronę wroga, a gdy do niego dobiegnie, zaczyna okładać go łomem. Spalenie wskaźnika powoduje, że Joker uderza więcej razy. Ryzykowny atak, gdyż jakiekolwiek trafienie przez przeciwnika przerywa szarżę.
Kombosy
Serie ciosów Jokera możecie obejrzeć aktywując menu podczas sparingu. My podpowiadamy, jak takie serie łączyć w proste i trudniejsze kombosy. Wymieniamy te - na chwilę obecną - najlepsze.
212 XX DF2
113 XX BF3
J2, 323 XX BF3
J2, F232 XX BF3
J2, 32 XX BF3
F3, J3, F21
F3, J2, 212 XX DF1
21 XX BF2 MB, J3, F232 XX BF3
DB1 MB, B3, J2, 212 XX DF1
DB3, J3, B3 MB, J3, F23 XX BF3 MB
J2, 32 XX BF2 MB, J3, 21 XX BF3 MB
Powrót do spisu treści: Injustice 2 - poradnik i najlepsze porady
Następnie: Injustice 2 - Robin: ciosy, ataki, kombosy
Jak zawsze, przypominamy o istotnym trybie sparingu. Podczas normalnej walki trudno uczyć się kombosów. Dopiero gdy opanujesz kilka, przejdź do walki z przeciwnikiem - najpierw najlepiej z komputerowym.
Każda postać oferuje nie tylko inne zestawy ciosów, ale też inną prędkość poruszania się i zasięg ataków, dlatego ćwiczenie kombosów jest ważnym czynnikiem.