Skip to main content

Injustice 2 - najlepsze postacie, kim grać

Opis i typy wojowników.

W naszym poradniku prezentujemy oddzielnie listę ciosów i kombosów dla wszystkich postaci w Injustice 2, ale w tym artykule zebraliśmy wszystkich wojowników, by stworzyć przejrzystą listę.

Jednocześnie dzielimy tu postacie na grupy według archetypów, czyli stylu walki charakterystycznego dla danego rodzaju postaci. Wyjaśniamy jakie są mocne strony każdego typu postaci, co pomoże wam wybrać styl, który jest wam najbliższy.

Wymieniamy tu trzy kategorie archetypów, choć można by podzielić postacie na więcej grup, ale zdecydowaliśmy się nie komplikować zbytnio podziału wprowadzaniem kolejnych rodzajów wojowników. Wymieniamy także postacie uważane za najlepsze.


Najlepsze postacie

Poniżej wymieniamy bohaterów, którzy uznawani są przez społeczność graczy za najlepszych. Brane pod uwagę czynniki to nie tylko atrybuty, ale przede wszystkim szybkość i zasięg ciosów, a także obrażenia z różnych kombosów i ataków specjalnych. Jest to więc ranking postaci najlepszych „matematycznie” i oznacza po prostu, że te postacie będą najczęściej wybierane na różnych turniejach. Nie powinno to w żadnym wypadku odstraszać od korzystania z tych bohaterów w grze.

Najlepsi wojownicy: Captain Cold, Deadshot, Batman, Supergirl, Green Arrow, Brainiac, Cyborg, Dr. Fate, Harley Quinn, Black Adam, Strach na Wróble, Darkseid.

Wśród wymienionych bohaterów znalazł się między innymi Captain Cold - czyli jedna z trudniejszych do opanowania postaci w Injustice 2. Dlatego też oddzielnie przedstawimy parę postaci najlepszych dla początkujących graczy. Są to:

  • Batman
  • Supergirl
  • Superman
  • Aquaman
  • Strach na Wróble

Postacie Hybrydowe

Tutaj wymieniamy postacie zrównoważone pod względem dostępnych narzędzi, ale też takie, które trudno było podporządkować do pozostałych kategorii ze względu na połączone cechy różnych typów.

Aquaman - dobry zasięg i obrona, przystosowany do gry defensywnej, może też rzucić swoim trójzębem.

Atrocitus - posturą przywodzi na myśl archetyp grapplera, ale dysponuje raczej bardziej tradycyjnymi zestawami ciosów; skuteczny głównie w zwarciu.

Batman - może przyciągnąć wroga, rzucać batarangami, jest też skuteczny w zwarciu dzięki zabójczym kombosom.

Blue Beetle - szybkie ataki i serie ciosów w zwarciu urozmaica strzałami z działka.

Brainiac - jego ciosy mają daleki zasięg, dzięki czemu może porządnie kontrolować przestrzeń, ale nie jest zbyt szybki.

Green Lantern - zamiast walczyć w zwarciu, najlepiej trzymać się na średnim dystansie, potrafi wyprowadzić kombosy, ale umie świetnie trzymać przeciwnika na dystans.

Joker - używa pistoletu i pułapek, ale główne źródło obrażeń to ataki w zwarciu.

Każdy powinien znaleźć odpowiedniego wojownika dla siebie

Superman - może szybko zbliżyć się do przeciwnika, ale ma też atak dystansowy i skuteczne serie ciosów.

Strach na Wroble - największy zasięg niektórych ciosów w grze, dodatkowo bardzo przydatny, choć ryzykowny, teleport.

Wonder Woman - zbalansowana postać, podobnie jak w pierwszym Injustice, łączy ataki zasięgowe z seriami z bliska.


Typ agresywny / Rushdown

Wojownicy, którzy powinni grać w stu procentach ofensywnie. Gdy uda im się zbliżyć do celu, zadają szybkie i mocne obrażenia, starając się bez przerwy atakować kombosami, by nie dać przeciwnikowi szans na reakcję.

Black Canary - szybkie serie ciosów, przewracanie przeciwników i wykorzystywanie sonicznej fali dźwiękowej do ogłuszania wroga.

Kobieta Kot - wykorzystuje bat, by uderzać ze średnich odległości, może też wskoczyć na wroga, ale najniebezpieczniejsza jest w zwarciu.

Flash - wyprowadzanie szybkich ciosów urozmaica mocą, która pozwala mu spowolnić ruchy przeciwnika.

Gorilla Grodd - najlepiej czuje się w średniej odległości, dzięki niezłemu zasięgowi łap, a mimo poważnej postury, nie jest jednak grapplerem.

Robin - ma największy zasięg ciosów spośród wymienionych w tej kategorii postaci dzięki mieczowi.

Supergirl - można by przypisać ją też do kategorii hybryd, jednak agresywna ofensywa jest w jej przypadku naprawdę skuteczna; łączy ataki z bliska ze strzałem laserem.

Supergirl to nieco szybsza i bardziej zwinna wersja Supermana

Typ dystansowy / Zoner

To postacie, w przypadku których istotny jest atak dystansowy. Nie muszą dysponować wieloma rodzajami takich ataków, wystarczy, że zadają z daleka sporo obrażeń. Często mają też serie ciosów do stosowania w zwarciu, a zazwyczaj służą one odrzuceniu przeciwnika na drugi konie ekranu.

Captain Cold - jedna z bardziej nietypowych postaci, zaliczająca się bardziej do kategorii „space control” niż do zonerów; tworzy mroźne pułapki, używa lodowego działka, ale ma efektywne serie ciosów z bliska.

Cyborg - podobnie jak Cold, nie jest to stuprocentowy zoner, gdyż dysponuje efektywnymi kombosami, jednak wykorzystuje działko i ataki z dystansu wystarczająco często.

Darkseid - jego zabójcze lasery potrafią skutecznie uprzykrzyć życie przeciwnikom, a z bliska też potrafi mocno uderzyć.

Deadshot - największy i „najprawdziwszy” zoner w Injustice 2, polega niemal wyłącznie na atakach dystansowych, choć może też stosować kilka dobrych serii w zwarciu.

Dr. Fate - magiczne pociski to podstawa zestawu sztuczek tej interesującej postaci.

Firestorm - kule ognia, pułapki, płonąca szarża to tylko część sztuczek gorącego wojownika.

Green Arrow - mógłby też trafić do kategorii hybryd, ponieważ poza strzałami ważną rolę pełnią w jego przypadku serie ciosów w zwarciu, ale walka dystansowa też jest istotna.

Harley Quinn - dosyć nietypowy zoner, gdyż ma sporo możliwości walki w zwarciu, ale stosuje raczej taktykę „uderz i uciekaj”, a ważnym elementem są u niej pistolety.

Poison Ivy - może utrzymywać dystans dzięki atakowaniu pnączami spod ziemi i przyzywaną rośliną plującą toksynami, choć nie jest to typowy zoner i najlepiej czuje się na średnim dystansie.

Moc Ivy pozwala jej przyzwać roślinnego pomocnika

Powrót do spisu treści: Injustice 2 - poradnik i najlepsze porady

Następnie: Injustice 2 - Batman: ciosy, ataki, kombosy


W zwarciu / Grappler

Postacie, które można porównać do zapaśników. Walczą w zwarciu, ale polegają przede wszystkim na chwytach, rzutach i mocnych, ale wolnych ciosach. Deweloperzy NetherRealm nigdy nie czuli się zbyt pewnie w projektowaniu tego typu wojowników, dlatego jest ich tylko dwóch.

Najlepszą strategią przeciwko postaciom tego typu jest pozostawanie poza zasięgiem i szybkie, przemyślane ataki z doskoku.

Bane - najbardziej typowy grappler, ma więcej ruchów „zapaśniczych” niż w pierwszej części, musi pozostawać blisko wroga.

Cheetah - grappler nietypowy, gdyż potrafi zadać sporo szybkich obrażeń, ale dużo jej serii ciosow może przechodzić w chwyty i rzuty.

Swamp Thing - specyficzny wojownik, który uderza mocno, ale wolno i sprawdza się najlepiej na bliskim lub średnim dystansie, może też chwytać z pewnej odległości dzięki pnączom.

Zobacz także