Skip to main content

Injustice 2 - Robin: ciosy, ataki, kombosy

Damian Wayne w akcji.

Robin w Injustice 2 to Damian Wayne - syn Batmana. Wychowywany przez Ligę Asasynów ma jednak problemy z dostosowaniem się do surowych zasad ojca o niezabijaniu przestępców.

Jako wojownik związany z Asasynami, ma na swoim wyposażeniu miecz, który determinuje jego styl rozgrywki. Dzięki niemu dysponuje sporym zasięgiem ciosów różnego rodzaju.

Robin nie jest zbyt skomplikowany, ale efektywne wykorzystanie go na arenie związane jest z bezbłędnym opanowaniem kilku kombosów. Serie ciosów to absolutna podstawa, ważniejsza niż zapamiętanie ataków specjalnych.


Ataki specjalne

Specjalne ruchy i ataki Robina pozwalają mu rozpocząć efektowne kombinacje ciosów. Wojownik ten ma też stosunkowo mało ataków specjalnych w porównaniu z niektórymi konkurentami.

Zanim wymienimy najważniejsze ciosy specjalne Robina, przypomnienie legendy:

  • 1, 2, 3, 4 - atak lekki, średni, mocny i moc postaci
  • F - przód
  • B - tył
  • D - dół
  • J - skok
  • MB - spalenie wskaźnika
  • XX - anulowanie (12 XX DB2 oznacza, że atak DB2 należy wprowadzić jak najszybciej po ciosach 1 i 2, by skrócić ostatnią animację)

Inteligentny birdarang: DB1. Robin rzuca swoją wersją bataranga, jednak przedmiot nie leci w linii prostej, ale najpierw robi pętlę w powietrzu. Dodanie do ataku efektu spalenia wskaźnika powoduje, że birdarang wyrzuca trzy małe ładunki wybuchowe.

Taniec miecza: DB2. Wojownik wykonuje zamaszysty cios mieczem z obrotem, w wyniku którego wróg zostaje wyrzucony w powietrze. Dobry starter lub element kombosów. Spalenie wskaźnika dodaje kolejny cios, przerzucający wroga w tył. Taniec miecza można aktywować w powietrzu.

Cios zabójcy: DF3. Robin biegnie do przeciwnika, by wykonać cięcie mieczem. Zadaje dodatkowe ciosy przy dodaniu spalenia wskaźnika. Podstawowy cios jest ryzykowny, bo animacja biegu jest powolna. Dobre jako składnik serii ciosów lub zakończenie.

Manewr powietrzny: DB3. Wyskok w powietrze i kopniak pod kątem, działa ze średniego dystansu. Po trafieniu wroga Robin odbija się i ląduje po drugiej stronie. Spalenie wskaźnika, gdy Robin jest nad celem, dodaje rzut ładunkiem wybuchowym.


Kombosy

Kombosy to podstawa stylu walki Robina, który nie dysponuje tyloma zróżnicowanymi ataki specjalnymi, co większość innych wojowników. Dobre rozpoczęcie serii ciosów jest w przypadku tej postaci najważniejsze. Przedstawiamy najlepsze kombosy, zaczynając od najłatwiejszych.

12 XX DB2

12 XX BF3

212 XX DB2

J3, D12 XX BF3

D1D2 XX DB3

F21B2, 212 XX DB2

B3, J3, 212 XX DB2/BF3

F3, 3, 212 XX DB2/BF3

F21B2, 212 XX DB2 MB, 3 XX BF3

212 XX DB2 MB, J2, 3 XX DB2

B3, J3, 3 XX DB2 MB, 3 XX BF3

F3, J2, 3 XX DB2 MB, 3 XX BF3

F2D3 XX DB2 MB, J2, 212 XX BF3

F3, 3, 212 XX Super


Powrót do spisu treści: Injustice 2 - poradnik i najlepsze porady

Następnie: Injustice 2 - Wonder Woman: ciosy, ataki, kombosy


Na koniec warto przypomnieć o konieczności ćwiczeń w trybie sparingu. Kombosy w Injustice 2 wymagają czasem dosyć nienaturalnego „timingu” i niektóre przycisku należy wciskać w momentach, w których - jak może wydawać się na początku - nie pasują.

Każdy wojownik to oczywiście inne ataki, ale także nieco inny zasięg ciosów czy zróżnicowana szybkość podstawowych ciosów. Dlatego niezbędne jest spędzenie z postacią czasu w trybie treningowym.

Zobacz także