Inside - etap 7: Kopalnia
Jak uruchomić windę i otworzyć przejście, jak zebrać 20 ludzi.
Kopalnia to siódmy etap gry Inside. Czeka Cię tu jedna, wieloetapowa zagadka przywodząca na myśl grę Oddworld: Abe’s Oddysee. Znajdziesz też jeden sekret i odblokujesz powiązane z nim osiągnięcie.
Kopalnia: opis przejścia
Ten etap zaczyna się na plaży. Idź w prawo, aż dotrzesz do drzwi. Kiedy przez nie przejdziesz, zauważysz postać uwięzioną za kratami. Wrócisz do niej później.
Idąc dalej w prawo, dotrzesz do windy. Może się ona przemieszczać jedno piętro w górę i jedno piętro w dół. Piętro startowe nazwijmy piętrem 0.
Na prawo, za windą jest pomieszczenie z czerwoną dźwignią, płytą naciskową oraz niewolnikiem, który stoi nieruchomo. Po włączeniu zasilania zobaczysz też pomarańczowy licznik u góry ekranu.
Na płycie powinno znaleźć się łącznie 20 osób. Nie licząc stojącego już na miejscu niewolnika i naszej postaci, potrzebujemy zebrać jeszcze 18 ludzi. Zajmiemy się teraz zebraniem ich wszystkich.
Piętro -1
Wróć do windy i zjedź na dół. Zacznij od prawej strony. Miń pokrętło i idź do końca torów, a następnie zejdź niżej po drabinie. Miń pięciu niewolników i zanurkuj do wody.
Dopłyniesz do pomieszczenia ze ścianką, po której można się wspiąć i dwoma linami wiszącymi z sufitu. Rozbujaj się na pierwszej linie, by doskoczyć do drugiej, a następnie powtórz czynność, by dosięgnąć platformy po lewej stronie.
Idź dalej w lewo po drewnianych kładkach, aż dotrzesz do urządzenia kontrolującego umysły. Kiedy spróbujesz się do niego podczepić, kabel się urwie, a urządzenie zostanie na Twojej głowie. Od teraz masz własną, malutką armię.
Wróć do drabiny po lewej. Kiedy ustawisz się pod nią i przytrzymasz kierunek w górę, pomagierzy zbiorą się w jednym miejscu i pomogą Ci do niej doskoczyć.
Kontynuuj w lewo po torach aż do prowizorycznej windy z korbą. Zjedź na dół po nowych towarzyszy i wróć z nimi do głównej windy, ale nie jedź jeszcze na górę.
Najpierw udaj się w lewo do pomieszczenia z wagonem blokującym drogę. Należy go ustawić tuż pod otworem w suficie, z którego pada jasne światło. Towarzysze pomogą Ci przepchnąć wagon.
Wróć teraz do liny, którą było widać zaraz przed wejściem do pomieszczenia z wagonem. Wespnij się na górę i zeskocz przez otwór w podłodze na wagonik czekający piętro niżej. Towarzysze przepchną Cię w lewo aż do drewnianej ściany, po której można się wspiąć.
Idź w lewo. Na końcu pomieszczenia znajduje się trzech ludzi uwięzionych w kapsule zawieszonej u góry. Widać też czerwoną skrzynię, pod która znajduje się wyrzutnia.
Najpierw zepchnij czerwoną skrzynkę na bok. Wróć do wyrzutni i pociągnij za dźwignię, a następnie szybko wróć do czerwonej skrzynki i poczekaj, aż żółte urządzenie wystrzeli w górę.
Teraz szybko podłóż czerwoną skrzynkę pod wyrzutnię, nim zdąży ona spaść na dół. Dzięki temu, kiedy następnym razem uruchomisz mechanizm, uniesiesz się wystarczająco wysoko, by dosięgnąć kapsuły.
Wróć z uwolnionymi ludźmi do pozostałych i wspólnie udajcie się do głównej windy, a następnie na poziom 0.
W tym miejscu możesz znaleźć ósmą z 14 ukrytych kul i odblokować osiągnięcie. W tym celu, wracając z trójką uwolnioną z kapsuły, zatrzymaj się przy drewnianej ściance, po której trzeba było się wspiąć, idąc w przeciwnym kierunku. Z pomocą towarzyszy wyłam deski i przejdź na drugą stronę. Szczegóły znajdziesz na stronie Inside – sekret 8/14, Kopalnia.
Poziom 0
Masz już 8 towarzyszy, potrzeba jeszcze 10. Kiedy wjedziesz na poziom 0, udaj się w lewo do przestronnego pomieszczenia. Na jego końcu zobaczysz osobę uwięzioną za kratami (mijaliśmy ją na początku poziomu).
Z pomocą towarzyszy podnieś kratę i idź dalej w lewo, aż dotrzesz do pomieszczenia z dźwignią na drewnianym rusztowaniu oraz torami i wagonikiem w tle. Stań przy krawędzi i przytrzymaj kierunek w górę, a towarzysze pomogą Ci doskoczyć do dźwigni.
Zagadka polega na tym, by rozpędzić wózek na tyle, by siłą rozpędu wjechał on pod górę, a następnie wykoleił się, uwalniając uwięzionych w nim ludzi.
Po pierwszym użyciu dźwigni tory się przechylą. Wyraźnie widać też będzie bramkę z czerwoną lampką. Kiedy tylko wózek znajdzie się na wysokości oświetlonej na czerwono bramki, zwolnij dźwignię. Tory się uniosą, a wózek wjedzie na górę, po czym wykolei się po prawej stronie.
Zabierz swoją małą armię z powrotem do głównej windy i wjedź na wyższe piętro.
Piętro +1
Od razu udaj się w lewo, gdzie znajdziesz kolejnych troje ludzi uwięzionych w klatce. Zepchnij ją w przepaść. Wróć na chwilę piętro niżej, by zabrać ze sobą więźniów z klatki i wróć na górę.
Wciąż brakuje jednej osoby, by uruchomić płytę naciskową, więc zaraz po wyjściu z windy na poziomie +1 udaj się w prawo. Po chwili trafisz na kładkę. Niech towarzysze przerzucą Cię na drugą stronę.
W następnym pomieszczeniu zobaczysz zwłoki leżące na podłodze. Chwyć je przyciskiem akcji i przeciągnij w lewo, a następnie zrzuć je na dół z krawędzi.
Wróć na piętro 0 i udaj się w prawo do pomieszczenia z płytą naciskową. Przeciągnij zwłoki na płytę. Drzwi staną otworem i można będzie przejść do następnego etapu – na Most.
Następnie: Inside – etap 8: Most
Spis treści: Inside - poradnik i najlepsze porady
Poprzednio: Inside – etap 6: Głębiny