Inside - etap 8: Most
Jak nie dać się zabić na moście i uciec przed długowłosym potworem.
Most to ósmy etap gry Inside. Nie ma tu sekretów do znalezienia, ale za to łatwo stracić tu życie. Ten poradnik pomoże Ci przejść przez most śmierci i uciec przed podwodnym potworem.
Most - opis przejścia
Zaczyna się dość spokojnie, ale w oddali można usłyszeć wybuchy. To fale uderzeniowe, które pojawiają się cyklicznie co kilka sekund. Jeżeli w momencie uderzenia nie będziesz za osłoną, czeka Cię błyskawiczna (i widowiskowa) śmierć.
Przepchnij wielką skrzynię blokującą przejście, a zobaczysz, co może Cię czekać, jeśli się nie schowasz. Wiedząc to, podążaj w prawo i kryj się za osłonami. Biegnij zaraz po uderzeniu i uważaj, bo liczy się każdy ułamek sekundy.
Biegnij do pierwszej osłony. Po uderzeniu od razu biegnij do następnej osłony z dźwignią i jak najszybciej jej użyj, by uchronić się od niebezpieczeństwa. Zauważ, że w momencie podniesienia osłony, kolejna bariera zostaje wyłączona. Trzymaj więc dźwignię, kryjąc się za osłoną. Zaraz po uderzeniu, użyj dźwigni ponownie, by kolejna osłona się podniosła i biegnij do niej ile sił w nogach. Zaraz potem jeszcze jeden krótki odcinek i będzie można chwilę odsapnąć.
Dotrzesz do miejsca z dźwignią, drabiną i wahadłem. Użycie dźwigni zatrzyma wahadło, ale nie pomoże Ci to w przejściu dalej. Zamiast tego, zatrzymaj wahadło, gdy znajdzie się ono na godzinie 3:00 i poczekaj na uderzenie.
Zaraz po uderzeniu puść dźwignię i biegnij na drabinę. Obracające się wahadło osłoni Cię przed uderzeniem. Gdy dotrzesz na górę, skryj się za ścianą i poczekaj na kolejne uderzenie, a po nim biegnij dalej w prawo, kryjąc się za wahadłem.
Teraz niebezpieczny i stresujący moment. Należy wykorzystać odrzutową skrzynkę, by wskoczyć na platformę powyżej. Sztuczka polega na tym, by poczekać na uderzenie, zaraz po nim szybko użyć dźwigni na skrzynce i wrócić za osłonę. Po kolejnej fali jak najszybciej wskocz na skrzynkę, a z niej – na platformę.
Znajdujesz się w pomieszczeniu testowym. Zwróć uwagę na przesuwające się drzwi – za chwilę staną się Twoją jedyną osłoną.
Po użyciu dźwigni, szybko pobiegnij do ruchomych drzwi i złap się ich przy pomocy przycisku akcji. Nie ruszaj się bez nich, ale kontynuuj w prawo, aż do kładki i obracającego się wysięgnika.
Uderzenie następuje, gdy ramię wysięgnika znajduje się na godzinie 6:00 i 12:00. Poczekaj na uderzenie na godzinie 12:00 i zeskocz na dół. Wysięgnik osłoni Cię przed następnym uderzeniem.
Biegnij dalej, ale nie zeskakuj na rury od razu – zaczekaj do ostatniej chwili przed falą uderzeniową. Musisz tak wymierzyć skok, by podczas ześlizgiwania się po rurach znaleźć się za ścianą w trakcie uderzenia.
Kontynuuj w prawo przez czerwone wrota. Dojdziesz do windy. Podnieś kratę i zjedź na dół. W pewnym momencie fala uderzeniowa zniszczy windę i wylądujesz w pułapce pod wodą. Nie panikuj.
Chwyć kratę po prawej stronie i unieś ją, by jak najszybciej wydostać się z windy, a następnie szybko popłyń w prawo, w stronę światła.
Kiedy wyjdziesz na suchy ląd, znajdziesz się w pomieszczeniu z odrzutową skrzynką i liną. Użyj skrzynki, by dosięgnąć liny, a następnie rozbujaj się, by doskoczyć do platformy z dźwignią.
Dźwignia otwiera wrota po prawej, ale gdy ja puścisz, przejście zacznie się zamykać. Unieś wrota maksymalnie do góry, a następnie szybko skorzystaj z liny i przeskocz do następnego pomieszczenia, zanim drzwi się zatrzasną.
W kolejnym pomieszczeniu kieruj się w prawo, po schodach i do wody. Zanurkuj i kieruj się w stronę światła. Znajdziesz się w pomieszczeniu z dwiema odrzutowymi skrzynkami.
Najpierw uruchom skrzynkę po prawej, następnie – po bardzo krótkiej przerwie – skrzynkę po lewej. Wróć na tę po prawej i kiedy uniesie Cię w górę, szybko wskocz na platformę i przygotuj się do wciśnięcia czerwonego guzika. Przycisk uruchomi wysuwną platformę, przy pomocy której należy zatrzymać skrzynkę po lewej przed spadnięciem na ziemię.
Możesz teraz zejść na dół i przy pomocy skrzynki po prawej wskoczyć na skrzynkę po lewej. Uruchom ją i wykorzystaj, by dostać się jeszcze wyżej.
Kontynuuj w prawo. Będzie tu trzeba zanurkować, ale w wodzie już czeka nasza stara znajoma… Szybko przepłyń dołem na drugą stronę i wynurz się na powierzchnię. Jak najprędzej wespnij się po linie. Stwór zostanie w wodzie.
Rozbujaj się na linie jak najbardziej, by maksymalnie skrócić dystans do następnej.
Kiedy dotrzesz do liny przymocowanej do drabiny, wespnij się po niej na górę. Przy pomocy następnej drabiny wejdź na górę, weź długi rozbieg i skocz jak najdalej w prawo.
Wylądujesz pod wodą w pobliżu otwartych drzwi. Przepłyń przez nie, a po drugiej stronie od razu zacznij płynąć po skosie do góry i w prawo. Powinno Ci się udać wyjść na powierzchnię, zanim stwór Cię dogoni.
Po chwili wytchnienia wróć do wody i szybko popłyń w prawo do platformy z łańcuchem i przyciskiem. Wespnij się na górę i wciśnij przycisk – zwolni to blokadę i łańcuch zacznie przemieszczać się w lewo. Rozhuśtaj się na nim i wskocz do wody, a zaraz potem jak najszybciej wróć na łańcuch, nim stwór Cię złapie, a łańcuch wróci na swoje miejsce.
Chodzi o to, by zwabić stworzenie jak najbliżej lewej strony pomieszczenia i wrócić na platformę. Dzięki temu będziesz mieć więcej czasu, by dopłynąć do drzwi znajdujących się po prawej, pod wodą.
Zeskocz z platformy i płyń w kierunku czerwonego przycisku. Użyj go, ciągle będąc w ruchu. Przycisk uruchomi zamykane wrota, które powinny zatrzasnąć się przed nosem stwora, kiedy tylko przepłyniesz na drugą stronę.
Wypłyń na powierzchnię. Kontynuuj w prawo po kładce i po linie, aż dotrzesz do kolejnego etapu – do Zalanej bazy.
Następnie: Inside – etap 9: Zalana baza
Spis treści: Inside - poradnik i najlepsze porady
Poprzednio: Inside – etap 7: Kopalnia