Inside - poradnik i najlepsze porady
Wszystkie poziomy, opis przejścia, zagadki, sekrety i osiągnięcia.
Witamy! Przed wami poradnik do Inside. To utrzymana w mrocznej stylistyce dwuwymiarowa gra platformowa od twórców Limbo. Kierujemy samotnym chłopcem, który trafia w samo serce nieludzkiego projektu i musi uciec ścigającym go ludziom.
Inside jest krótką produkcją, którą ukończyć można w 3-5 godzin. Mimo to, jest to niemal obowiązkowa pozycja dla wszystkich fanów platformówek i gier w ogóle. Niniejszy przewodnik pomoże wam ukończyć grę, znaleźć w niej wszystkie sekrety oraz zdobyć komplet osiągnięć.
Zapraszamy do lektury i życzymy dobrej zabawy w Inside!
Spis treści poradnika - skocz do sekcji:
Opis przejścia
Tutaj umieszczamy chronologiczny spis poziomów, jakie pojawiają się w grze wraz ze szczegółowym opisem ich przejścia.
- Inside - etap 1: Las
- Inside - etap 2: Farma
- Inside - etap 3: Miasto
- Inside - etap 4: Fabryka
- Inside - etap 5: Metro
- Inside - etap 6: Głębiny
- Inside - etap 7: Kopalnia
- Inside - etap 8: Most
- Inside - etap 9: Zalana baza
- Inside - etap 10: Wejście do laboratorium
- Inside - etap 11: Laboratorium
- Inside - etap 12: Ucieczka i zakończenie gry
Sekrety i osiągnięcia
Gdzie znaleźć ukryte kule, odblokować ukryte zakończenie oraz zdobyć wszystkie osiągnięcia.
- Inside - wszystkie sekrety i osiągnięcia
- Inside - sekret 1/14, Las
- Inside - sekret 2-3/14, Farma
- Inside - sekrety 4-5/14, Miasto
- Inside - sekrety 6-7/14, Głębiny
- Inside - sekret 8/14, Kopalnia
- Inside - sekrety 9-10/14 Zalana baza
- Inside - sekrety 11-12/14, Wejście do laboratorium
- Inside - sekrety 13-14/14, Laboratorium
Poradnik do Inside - sterowanie i wskazówki
Sterowanie w grze Inside jest bardzo proste na wszystkich platformach.
- Poruszanie się – przyciski kierunkowe/ lewy analog (konsole) lub klawisze strzałek (klawiatura)
- Skok – przycisk A (Xbox)/krzyżyk (PS) lub strzałka w górę (klawiatura)
- Chwyt/ przycisk akcji – przycisk X (Xbox)/ kwadrat (PS) lub prawy klawisz CTRL (klawiatura)
Wskazówki na start
- Większość czynności w grze można wykonać przez naciśnięcie lub przytrzymanie przycisku akcji (X/kwadrat na kontrolerze; prawy CTRL na klawiaturze). Naciśnięcie wystarczy w przypadku różnej maści przełączników. Przytrzymanie konieczne jest do przesuwania obiektów takich jak skrzynki czy dźwignie.
- Oprócz przytrzymania, należy zwykle wskazać też kierunek ruchu. Jeżeli chcemy przesunąć skrzynkę w prawo, należy przytrzymać przycisk akcji i użyć kierunku w prawo.
- W Inside nie mamy możliwości podjęcia walki. Z groźnych sytuacji możemy ratować się jedynie ucieczką lub sprytem. Pojawiają się jednak segmenty, w których nie jesteśmy całkiem bezbronni i możemy choćby odganiać psy trzymaną w ręce pochodnią.
- W grze znajduje się 14 ukrytych kul. Znalezienie każdej powiązane jest z odblokowaniem przypisanego do danej kuli osiągnięcia. Nie ma innych osiągnięć. Nagrodą za przejście gry czy wykonanie karkołomnej akcji jest wyłącznie satysfakcja.
- Gra utrzymana jest w niepokojącej stylistyce, jednak jest nieco mniej brutalna od Limbo. Niektóre animacje śmierci głównego bohatera czy jeden moment pod koniec gry, w którym pewna postać ginie w dość makabryczny sposób są raczej wyjątkami niż regułą.
- Kiedy towarzyszą nam inne postacie, można wykorzystać je, by dostać się wyżej lub dalej. Wystarczy stanąć pośrodku grupy i przytrzymać kierunek do góry. Towarzysze podniosą głównego bohatera na rękach i w momencie wykonania skoku podrzucą go wyżej lub dalej.
- W etapach, w których poruszamy się małą łodzią podwodną, można wykorzystać jej przyspieszenie do przeskoczenia nad przeszkodą lub zniszczenia niektórych obiektów. Przyspieszenie aktywuje się przez przytrzymanie przycisku skoku i wybranie kierunku. Po krótkim ładowaniu i zwolnieniu przycisku, łódź podwodna wykona szyki zryw w wybraną przez nas stronę.
- Wybranie opcji Wczytaj z menu głównego i załadowanie poprzedniego etapu nie nadpisuje naszych postępów. W każdej chwili można cofnąć się do dowolnego punktu kontrolnego, by np. znaleźć ominięty wcześniej sekret, a następnie bez konsekwencji wrócić do ostatniego zapisu. Ilość zebranych sekretów zapisuje się w tle i nie przeskakiwanie między poziomami nie ma na nie wpływu.