Insomniac Games zarobiło tylko 567 dolarów na grze dla Microsoftu
Pomimo pozytywnych recenzji.
Niedawny wyciek wewnętrznych dokumentów studia Insomniac Games ujawnił nie tylko plany firmy na przyszłe gry, ale także finansowe zaplecze działania dewelopera. Jak się okazuje, na stworzeniu ekskluzywnej gry Sunset Overdrive dla Microsoftu w 2014 roku twórcy Spider-Man 2 zarobili tylko nieco ponad pół tysiąca dolarów.
Chociaż dzisiaj studio kojarzone jest głównie z tytułów ekskluzywnych na PlayStation, to przed wykupieniem przez Sony w 2019 roku tworzyli też produkcje na inne platformy. Jak informuje serwis Gamingbolt, bazując na danych opublikowanych w wyniku ataku hakerskiego, Sunset Overdrive sprzedało się w liczbie niecałych 1,9 miliona egzemplarzy od momentu premiery na Xbox One w 2014 roku, aż do 2018, kiedy wydano port na PC.
Tytuł miał budżet w wysokości 42,6 miliona dolarów, podczas gdy dochody ze sprzedaży to 49,7 miliona dolarów, a średnia cena egzemplarza tytułu wyniosła 26 dolarów. Chociaż tytuł sam w sobie zdobył dla wydawcy i twórców stosunkowo niewielką - jak na produkcję first-party - marżę 7,1 miliona dolarów, to według wewnętrznych dokumentów deweloperzy dostali z tego tylko 567 dolarów (ok. 2240 złotych).
Jest to ciekawe, biorąc pod uwagę, że tytuł zebrał bardzo pozytywne opinie od graczy, którzy chwalili unikalny gameplay - wzorowany na seriach Prince of Persia, Jet Set Radio oraz Tony Hawk’s Pro Skater - i „pozytywny” klimat produkcji. Co ciekawe, początkowo produkcja miała wyglądać zupełnie inaczej, a główną inspiracją dla twórców miało być survivalowe DayZ.
W grze wcielamy się w woźnego w fabryce napojów gazowanych FizzCo. Podczas imprezy z okazji wprowadzenia na rynek nowego napoju energetyzującego nagle wszyscy pijący go ludzie zaczęli zmieniać się w groteskowe mutanty. Postać gracza, wraz z kilkoma ocalałymi, stara się przetrwać w opanowanym przez potwory świecie. Z pomocą przychodzą szalone bronie i poruszanie się po mieście za pomocą efektownego parkouru.