Insurgency: Sandstorm rezygnuje z ambitnej kampanii fabularnej
By zdążyć z premierą w 2018 r.
Twórcy realistycznej strzelanki Insurgency: Sandstorm zaskoczyli w lutym ubiegłego roku, ujawniając plany na ambitną kampanię fabularną. Teraz poinformowano, że opowieść dla pojedynczego gracza jednak nie zostanie zrealizowana.
Główną bohaterką miała być dziewczyna z Iraku, uwięziona wraz z siostrą i innymi młodymi kobietami przez lojalnych bojowników. Podczas próby ucieczki zostawała odseparowana od siostry i musiała samotnie radzić sobie na pustyni, by dołączyć wkrótce do frakcji rebeliantów.
Brzmi ciekawie, a oczekiwania rozbudzono dodatkowo zapowiedzią opcjonalnej kooperacji dla maksymalnie czterech graczy. Jak ujawnił teraz nowy główny projektant - Michael Tsarouhas - ambitnych planów nie uda się zrealizować.
Deweloper wyjaśnia w komunikacie że, celem jest przygotowanie wysokiej jakości produkcji sieciowej, która ukaże się jeszcze w 2018 roku. Do planów na kampanię studio powróci w późniejszym terminie, lecz nie daje to pewności, że tryb kiedykolwiek zostanie zrealizowany.
„Fabuła była dla naszego zespołu ekscytującą perspektywą, ale musieliśmy podjąć decyzję” - napisał Tsarouhas. „Obecnie ważniejszy jest dla nas dopracowany tryb sieciowy i kooperacja, zgodne z naszym stylem i tym, na czym znamy się najlepiej. Zdajemy sobie sprawę, że dla części z Was decyzja może być zaskakująca i ujawniamy ją ze smutkiem, ale czuliśmy, że musieliśmy ją podjąć”.
Tsarouhas dodał jednocześnie, że studio New World Interactive zdecydowało się nie przedstawiać konfliktów z prawdziwego świata. Problemem były nie tylko narzucane w ten sposób ograniczenia, ale także kwestie moralne. Lokacje, postacie, pojazdy, bronie i tak dalej będą więc fikcyjne, choć wzorowane oczywiście na prawdziwych.
We wpisie na oficjalnym forum dyskusyjnym znaleźć można informacje na temat przygotowywanych sieciowych trybów rozgrywki, a także nowe screeny z gry.
Insurgency: Sandstorm ukaże się w tym roku na PC, PS4 i Xbox One. Na komputerach osobistych wkrótce powinny rozpocząć się zamknięte testy - zapisy są już otwarte.
Insurgency narodziło się jako fanowska modyfikacja, stworzona na silniku Source. Później jej twórcy zdecydowali się stworzyć komercyjną wersję, która dotychczas sprzedała się w liczbie 2,3 miliona egzemplarzy.