Intel pokazuje własny odpowiednik DLSS. XeSS poprawi działanie gier
Prezentacja na przykładzie Hitmana 3 i The Riftbreaker.
Intel zaprezentował Xe Super Sampling, czyli technikę, która jest odpowiednikiem DLSS - opracowanego przez Nvidię rozwiązania poprawiającego działanie gier.
Firma przedstawiła system na przykładzie Hitmana 3 i The Riftbreaker. W udostępnionych materiałach porównano wydajność gier w natywnym 1080p i uzyskanej z pomocą mechaniki rozdzielczości 4K.
Pokaz, który zorganizowano w ramach Intel Innovation 2021, rozpoczyna się od okolicy 6. minuty poniższego wideo.
Przedstawiciele Intela przekonują, że wymienione produkcje w 4K osiągniętym dzięki XeSS będą osiągały podobną płynność, jak w przypadku uruchamiania tytułów w natywnym 1080p.
Rozwiązanie Intela pod względem działania przypomina DLSS. Obraz przeskalowywany jest z pomocą rdzeni wektora, które są wspierane przez sztuczną inteligencję. Warto też zaznaczyć, że system będzie kompatybilny z kartami Nvidii i AMD.
Producent ogłosił również, że twórcy gier w ramach programu DevMesh mogą uzyskać dostęp do narzędzi, pozwalających zaimplementować XeSS w poszczególnych produkcjach.
Intel nie jest jedyną firmą, która przygotowała własny odpowiednik DLSS - swoją odpowiedź na rozwiązanie Nvidii ma też AMD w formie FidelityFX Super Resolution.