IO-Interactive to teraz studio niezależne, z prawami do serii Hitman
Firmę wykupił zarząd.
Square Enix nie zdecydowało się jednak sprzedać IO-Interactive innej firmie - lub nie znaleziono chętnych. Duńskie studio wykupili więc sami pracownicy, tworząc tym samym niezależny podmiot.
Co najważniejsze, jednocześnie udało się zachować prawa do serii Hitman.
„To punktu zwrotny dla IOI. Od dzisiaj mamy kompletną kontrolę nad kierunkiem działania i rozwojem serii Hitman. Zaczynamy kształtować własną przyszłość, co jest niebywale ekscytujące” - napisano w komunikacie na oficjalnej stronie.
„Jesteśmy otwarci na możliwości oraz przyszłych współpracowników i partnerów, którzy pomogą wzmocnić studio i upewnić się, że dostarczamy naszej społeczności jak najlepsze gry” - dodaje dyrektor generalny Hakan Abrak, który karierę zaczynał jako „koordynator techniczny” przy Kane & Lynch: Dead Men w 2007 roku.
IO-Interactive zaczynało jako niezależna firma, w 1998 roku. W 2003 roku działalność przejęło Eidos, które w 2009 r. stało się z kolei częścią Square Enix.
Japońska korporacja w maju tego roku poinformowała, że w obliczu szerokiej konkurencji na Zachodzie postanawia sprzedać studio, koncentrując się na własnych, wewnętrznych oddziałach.
Nie podano przyczyn takiej decyzji, choć pewnym argumentem może być niższa od oczekiwanej sprzedaż najnowszej Hitman, która postawiła na nowatorski - oraz kontrowersyjny - model dystrybucji.
Studio już w sierpniu ubiegłego roku ujawniło, że planuje trzy „sezony” treści dla skradanki Hitman, zgodnie z serialową terminologią i system podziału na odcinki. IO-Interactive może teraz kontynuować prace już jako samodzielna firma, choć kwestia finansowania na pewno pozostaje otwarta, o czym świadczy choćby powyższy komunikat o poszukiwaniach partnera.
Square Enix jest także właścicielem Crystal Dynamics (Tomb Raider), Eidos Montréal w Kanadzie czy Beautiful Game Studios w Londynie. Posiada także nieco ponad 25 procent udziałów w Rocksteady Studios (Batman Arkham).