Ion Maiden - powstaje nowa gra na silniku Duke Nukem 3D
Build Engine wiecznie żywy.
Studio Voidpoint pracuje nad nową produkcją na silniku Build Engine, wydanym po raz pierwszy w 1995 roku, razem z Witchaven. Technologia Kena Silvermana z 3D Realms większą popularność zdobyła jednak dzięki Duke Nukem 3D.
Ion Maiden - o tej produkcji mowa - to strzelanka, oczywiście z perspektywą pierwszej osoby. Premiera jeszcze w tym roku, na PC (dzięki, NeoGAF).
Twórcom Voidpoint na pewno nie można odmówić doświadczenia w pracach na Build Engine. Członkowie zespołu odpowiadali w przeszłości za silnik EDuke32 oraz za sporo dodatkowych map do Duke Nukem 3D.
Co istotne, nie mamy do czynienia z niezależnym projektem. W rolę wydawcy wciela się samo 3D Realms - nadal aktywne, po latach problemów z licencją Duke Nukem Forever.
Twórcy Ion Maiden pracują obecnie nad demem gry. Planują sporo innowacji w klasycznym podejściu, z połączonymi lokacjami, większą interaktywnością na mapach oraz sekretami. Do tego bronie z alternatywnymi trybami ognia i różnorodną amunicją.
Produkcja bazuje właśnie na EDuke32, jednej z najpopularniejszych współczesnych konwersji Build Engine, pozostającej jednak blisko korzeni - z 8-bitowa paletą kolorów włącznie.