Iron Harvest - premiera i najważniejsze informacje
Frakcje, fabuła i gameplay.
Iron Harvest jest dziełem niemieckiego studia KING Art Games. Jednym z najciekawszych aspektów gry jest jej świat. To tzw. 1920+, uniwersum wykreowane przez polskiego artystę, Jakuba Różalskiego.
Gra przedstawia więc alternatywną wersję I wojny światowej i okresu po konflikcie - na frontach i w okolicach ludzkich domostw spotkać można wielkie, uzbrojone maszyny kroczące.
Jeśli chodzi o rozgrywkę, mamy do czynienia ze strategią czasu rzeczywistego, mocno inspirowaną Company of Heroes. Ciekawostką jest fakt, że grę ufundowano na Kickstarterze.
- Premiera: 1 września 2020
- Platforma: PC, PS4, Xbox One
- Wersja językowa: brak informacji
- Producent: King Art Games
- Wydawca: Koch Media
- Wydawca PL: Koch Media Poland
Data premiery
Premierę Iron Harvest zaplanowano na 1 września 2020 roku. Informację przekazano podczas targów Gamescom 2019, gdzie zaprezentowano też zwiastun.
Gra zmierza na PC, PlayStation 4 i Xbox One. Wersja na Nintendo Switch prawdopodobnie jest niemożliwa, ze względu na ograniczenia sprzętowe. Nie uruchomiono jeszcze pre-orderów.
Fabuła, świat i frakcje
Iron Harvest rozgrywa się tuż po zakończeniu I wojny światowej, przedstawiając niecodzienną wersję tego okresu. Gracz może bowiem kontrolować dieselpunkowe maszyny kroczące, które zmieniają nie tylko krajobraz konfliktów, ale też życia codziennego. Mechy na stałe wpasowały się w życie cywili.
Europa dochodzi do siebie po bitwach Wielkiej Wojny - miasta są systematycznie odbudowywane, a na wsiach rozpoczyna się epoka żniw, w czasie których rolnicy znajdują na polach roztrzaskane maszyny.
W tym czasie sekretne siły szykują się do działań militarnych, mających zdestabilizować Europę, postawić świat w płomieniach i pozwolić na przejęcie kontroli.
Fabuła obraca się wokół trzech państw-frakcji: Imperium Saksonii, Republiki Polanii oraz Rusvietu, inspirowanych Niemcami, Polską i Rosją.
Saksonia jest jednym z najbardziej wpływowych mocarstw w Europie, z rozwiniętymi miastami, nowoczesnymi fabrykami i silną tradycją militarną. Po kapitulacji podczas wojny nastroje w państwie są nieciekawe, a elita w sekrecie sprzeciwia się imperatorowi.
Polania stanowi duże, agrokulturowe państwo z długą historią. Stara się utrzymać status i terytorium, zamknięta pomiędzy dwoma agresorami, Saksonią i Rusvietem. W kraju uruchomiono program modernizacji armii.
Rusviet to potężny potencjał industrialny i populacyjny, z którym trudno się równać. Jednakże kraj jest zmęczony po długiej wojnie. Mieszkańcy są sfrustrowani, a siła Cara Nikołaja słabnie.
Gameplay, rozgrywka i walka
Pomimo nietypowego uniwersum, rozgrywka w Iron Harvest przypomina inne klasyczne strategie czasu rzeczywistego. Twórcy inspirowali się przede wszystkim serią Company of Heroes.
Zadaniem gracza jest więc wyruszenie do walki z przygotowanymi własnoręcznie oddziałami piechoty i maszyn kroczących. Celem jest między innymi przejmowanie punktów zaopatrzeniowych przeciwników, a także obrona własnych.
Twórcom zależy, aby gra premiowała strategiczne myślenie, a nie refleks. Liczy się więc flankowanie i korzystanie z osłon, przy czym niemal każdy obiekt w grze może zostać zniszczony przez ostrzał.
Twórcy Iron Harvest przygotowali trzy kampanie single-player, które łączy jedna ogólna historia. W trakcie przygody wcielamy się po kolei w każdą frakcję. Fabułę można ukończyć samodzielnie lub ze znajomym w trybie kooperacji.
Do tego tryb nowej gry plus, multiplayer, skirmish i dodatkowe wyzwania.
Na koniec trochę liczb: gra zaoferuje ponad 30 maszyn kroczących i egzoszkieletów - każdy z własnym zestawem umiejętności. Łącznie w produkcji znajdzie się natomiast 40 jednostek. Liczba misji w kampanii wynosi natomiast 20.