Skip to main content

Iron Harvest - premiera i najważniejsze informacje

Frakcje, fabuła i gameplay.

Iron Harvest jest dziełem niemieckiego studia KING Art Games. Jednym z najciekawszych aspektów gry jest jej świat. To tzw. 1920+, uniwersum wykreowane przez polskiego artystę, Jakuba Różalskiego.

Gra przedstawia więc alternatywną wersję I wojny światowej i okresu po konflikcie - na frontach i w okolicach ludzkich domostw spotkać można wielkie, uzbrojone maszyny kroczące.

Jeśli chodzi o rozgrywkę, mamy do czynienia ze strategią czasu rzeczywistego, mocno inspirowaną Company of Heroes. Ciekawostką jest fakt, że grę ufundowano na Kickstarterze.

  • Premiera: 1 września 2020
  • Platforma: PC, PS4, Xbox One
  • Wersja językowa: brak informacji
  • Producent: King Art Games
  • Wydawca: Koch Media
  • Wydawca PL: Koch Media Poland

Data premiery

Premierę Iron Harvest zaplanowano na 1 września 2020 roku. Informację przekazano podczas targów Gamescom 2019, gdzie zaprezentowano też zwiastun.

Gra zmierza na PC, PlayStation 4 i Xbox One. Wersja na Nintendo Switch prawdopodobnie jest niemożliwa, ze względu na ograniczenia sprzętowe. Nie uruchomiono jeszcze pre-orderów.


Fabuła, świat i frakcje

Iron Harvest rozgrywa się tuż po zakończeniu I wojny światowej, przedstawiając niecodzienną wersję tego okresu. Gracz może bowiem kontrolować dieselpunkowe maszyny kroczące, które zmieniają nie tylko krajobraz konfliktów, ale też życia codziennego. Mechy na stałe wpasowały się w życie cywili.

Europa dochodzi do siebie po bitwach Wielkiej Wojny - miasta są systematycznie odbudowywane, a na wsiach rozpoczyna się epoka żniw, w czasie których rolnicy znajdują na polach roztrzaskane maszyny.

W tym czasie sekretne siły szykują się do działań militarnych, mających zdestabilizować Europę, postawić świat w płomieniach i pozwolić na przejęcie kontroli.

Fabuła obraca się wokół trzech państw-frakcji: Imperium Saksonii, Republiki Polanii oraz Rusvietu, inspirowanych Niemcami, Polską i Rosją.

Saksonia jest jednym z najbardziej wpływowych mocarstw w Europie, z rozwiniętymi miastami, nowoczesnymi fabrykami i silną tradycją militarną. Po kapitulacji podczas wojny nastroje w państwie są nieciekawe, a elita w sekrecie sprzeciwia się imperatorowi.

Polania stanowi duże, agrokulturowe państwo z długą historią. Stara się utrzymać status i terytorium, zamknięta pomiędzy dwoma agresorami, Saksonią i Rusvietem. W kraju uruchomiono program modernizacji armii.

Rusviet to potężny potencjał industrialny i populacyjny, z którym trudno się równać. Jednakże kraj jest zmęczony po długiej wojnie. Mieszkańcy są sfrustrowani, a siła Cara Nikołaja słabnie.


Gameplay, rozgrywka i walka

Pomimo nietypowego uniwersum, rozgrywka w Iron Harvest przypomina inne klasyczne strategie czasu rzeczywistego. Twórcy inspirowali się przede wszystkim serią Company of Heroes.

Zadaniem gracza jest więc wyruszenie do walki z przygotowanymi własnoręcznie oddziałami piechoty i maszyn kroczących. Celem jest między innymi przejmowanie punktów zaopatrzeniowych przeciwników, a także obrona własnych.

Zobacz na YouTube

Twórcom zależy, aby gra premiowała strategiczne myślenie, a nie refleks. Liczy się więc flankowanie i korzystanie z osłon, przy czym niemal każdy obiekt w grze może zostać zniszczony przez ostrzał.

Twórcy Iron Harvest przygotowali trzy kampanie single-player, które łączy jedna ogólna historia. W trakcie przygody wcielamy się po kolei w każdą frakcję. Fabułę można ukończyć samodzielnie lub ze znajomym w trybie kooperacji.

Do tego tryb nowej gry plus, multiplayer, skirmish i dodatkowe wyzwania.

Na koniec trochę liczb: gra zaoferuje ponad 30 maszyn kroczących i egzoszkieletów - każdy z własnym zestawem umiejętności. Łącznie w produkcji znajdzie się natomiast 40 jednostek. Liczba misji w kampanii wynosi natomiast 20.

Zobacz także