It Takes Two - Poradnik, Solucja
Jak grać i rozwiązywać zagadki.
Witamy! Przed wami poradnik do It Takes Two, a więc kooperacyjnej platformówki przygodowej, w której dwóch graczy musi współpracować, by przywrócić zamienione w laleczki małżeństwo do ich prawdziwych ciał.
Mimo kolorowej oprawy graficznej, sugerującej produkcję dla dzieci, gra porusza ważny temat pielęgnowania związku, a ponadto potrafi zaskoczyć poziomem trudności zagadek środowiskowych.
Poniżej znajdziesz rozwiązania najtrudniejszych łamigłówek, opisy walk z bossami, a także inne podpowiedzi, które pozwolą ci bez frustracji ukończyć It Takes Two.
Poradnik i wskazówki do It Takes Two
Zatrzymaliście się na jednej z łamigłówek i nie wiecie, co powinniście zrobić? A może niejasne są dla was inne elementy gry? Podpowiedzi znajdziecie na poszczególnych stronach.
Rozwiązania zagadek
- It Takes Two - zagadka: wysuwane platformy i wbijanie gwoździ
- It Takes Two - zagadka: piece, porośnięty most, żółta roślina
- It Takes Two - zagadka czerwonego portalu, wiszące planety
- It Takes Two - zagadka zielonego portalu, ruchome kolumny i nakręcane koło
- It Takes Two - kładka, sprężyny: zagadka pomarańczowego portalu
- It Takes Two - stacja kolejowa: jak uruchomić pociąg, kolejkę
- It Takes Two - dinozaur-chwytak: jak przejść tor z platformami
- It Takes Two - kalejdoskop: łączenie kafelków, obrotowa wieża
- It Takes Two - drewniany orzeł i most: zagadka z czasem i klonami
- It Takes Two - sowa, wyrzutnia i winda: zagadka z czasem i klonami
- It Takes Two - klatka z kluczem, nożyce: zagadka z czasem i klonami
- It Takes Two - ruchoma ściana: jak nie dać się zgnieść
Bossowie
- It Takes Two - boss: Odkurzowieża, odkurzacz
- It Takes Two - boss: Skrzynia na narzędzia
- It Takes Two - boss: Osa z tarczą
- It Takes Two - boss: Moździerzowa Osa
- It Takes Two - boss: Wielki Żuk
- It Takes Two - boss: Królowa Os
- It Takes Two - boss: Księżycowy Pawian
Pytania i odpowiedzi
- It Takes Two - czy można grać samemu
- It Takes Two - jak zaprosić znajomego, który nie ma gry
- It Takes Two - jak zamienić się postaciami
Zdrowie postaci i śmierć
Zdrowie Cody'ego i May oznaczone jest w formie pierścienia (1) wokół portretów bohaterów - w lewym i prawym dolnym rogu. Życie widoczne jest tylko podczas walki.
Puste segmenty oznaczają oczywiście utracone zdrowie, przy czym leczenie odbywa się samoczynnie, po chwili bez otrzymywania obrażeń.
Życiem postaci w grze rządzi prosta zasada:
- Jeżeli dwie postacie umrą jednocześnie, gracze zaczną od ostatniego punktu kontrolnego. Liczba żyć jest nieograniczona
- Jeżeli tylko jedna z postaci umrze, może szybko się ożywić, naciskając szybko trójkąt/Y, gdy zobaczy na ekranie symbol serca (2). Reanimacja nastąpi po wypełnieniu czerwonego paska
Wskazówki na start
- Przeczesujcie każdy poziom w poszukiwaniu minigier rywalizacyjnych. To świetna zabawa dla dwóch graczy.
- Światy w grze są też wypełnione innymi interaktywnymi elementami, które mają nieco mniejsze znaczenie, ale są ciekawą odskocznią od pokonywania kolejnych poziomów i rozwiązywania zagadek.
- W grze nie ma klasycznych znajdziek.
- Naciśnięcie prawego drążka kontrolera pozwala przesunąć kamerę w kierunku drugiego gracza.
- Ekranu nie można podzielić w inny sposób niż ten narzucony przez twórców.
- Dłuższe przytrzymanie przycisku skoku i zwiększenie pauzy pomiędzy kombinacją skok + skok + unik pozwala ci zmaksymalizować wysokość i długość skoku.
- Cody i May mogą „przykleić się” do wielu płaskich ścian w grze, na chwilę na nich zawisając. Po przyklejeniu nie dotykaj przycisku skoku, a zobaczysz, jak długo możesz pozostać na ścianie. To klucz do rozwiązania niektórych zagadek.
- Cody i May zazwyczaj dysponują innymi umiejętnościami. Obaj gracze muszą rozglądać się za elementami otoczenia, z którymi może wejść w interakcję ich postać.
- Gracz, który lepiej celuje, powinien grać jako Cody. Będzie odpowiedzialny za wbijanie gwoździ w różne miejsca, co wymaga nieco precyzji.
- Postacie umierają po kontakcie z wodą.
- Jeżeli na ziemię spada pocisk lub inny niebezpieczny przedmiot, zazwyczaj jest to oznaczone cieniem obiektu.
- Używaj cienia postaci podczas skoku, by wycelować miejsce lądowania. Aby dodatkowo ułatwić sobie zadanie, przesuń kamerę tak, by obserwować akcję z góry.