Jak gry na PS5 wykorzystają funkcje DualSense? Deweloperzy opowiadają
Konkretne przykłady.
Sony poprosiło twórców gier na PlayStation 5 o opisanie, w jaki sposób deweloperzy wykorzystują funkcje nowego pada DualSense - w szczególności haptyczne wibracje oraz adaptacyjne spusty ze zmienną siłą oporu. Firma podzieliła się wypowiedziami od różnych studiów w oficjalnym artykule.
W Marvel's Spider-Man Miles Morales pad podpowie za pomocą wibracji, z której strony nadciąga atak. Poza tym Insomniac Games w taki sposób opisuje jeden z ataków dostępnych w grze: „Kiedy trzymasz kwadrat, by wykonać Venom Punch, czujesz, jak bioelektryczna moc Spider-Mana trzaska z lewej strony kontrolera, a potem osiąga punkt kulminacyjny z prawej w momencie uderzenia”.
Strzelanka Deathloop podpowie graczowi, że broń się zacięła, kiedy spust zostanie zablokowany. Twórcy Ghostwire: Tokyo wykorzystują adaptacyjne triggery, by w bliżej niesprecyzowany sposób „przekazać wrażenie odrzutu” broni.
Remake Demon's Souls przekaże podobno uczucie „uderzania metalem o metal” w trakcie walki, a także wrażenie „trzaskającego w dłoni ognia” w trakcie rzucania czaru.
Używając tzw. strzelby dwururki w Ratchet & Clank: Rift Apart, gracz będzie mógł nacisnąć spust do połowy, by wystrzelić z jednej lufy - wtedy poczuje opór. Naciśnięcie triggera do końca wyzwala drugi strzał. Można też oczywiście mocniej wcisnąć RT, dla większej siły ognia.
Astro's Playroom - gra dołączana do każdego egzemplarza PS5 - pozwoli podobno poczuć, kiedy bohater biegnie po „plastiku, metalu, piasku, a nawet tapla się w wodzie”. Z kolei gdy Sackboy będzie podnosił przedmioty w Sackboy A Big Adventure, triggery przekażą informacje o ciężarze obiektów, stosując odpowiedni opór.
Polub nas na Facebooku | Obserwuj na Twitterze | Źródło: Sony