Skip to main content

Jak zwrócić grę na PS4 i PS5 w PS Store

Zwrot pieniędzy na PS Store.

Sklep PlayStation umożliwia zwrot zakupionej gry lub abonamentu, jednak jest to ograniczone pewnymi warunkami, które trzeba spełnić by kwalifikować się do zwrotu. Poniżej wyjaśniamy, jak dokonać zwrotu gry w PlayStation Store.


Na tej stronie


Zwrot w Playstation Store - jakie produkty można oddać?

Polityka zwrotów w sklepie PlayStation ograniczona jest następującymi zasadami:

  • Gry, dodatki do gier, przepustki sezonowe, filmy PlayStation Video i wirtualne zasoby można zwrócić w ciągu 14 dni, jeśli nie rozpoczęto pobierania lub streamowania tytułu. Jeśli chcesz zwrócić dodatkową zawartość gry (DLC lub np. V-Dolce w Fortnite), nie uruchamiaj tytułu, którego dotyczy zakup;
  • Zamówienia przedpremierowe można anulować w dowolnym momencie przed premierą tytułu lub w ciągu 14 dni po premierze, jeśli spełniamy warunki punktu powyżej;
  • Pakiety promocyjne, np. pakiet 2 gier w cenie 1, można zwrócić w ciągu 14 dni od daty zakupu, o ile nie rozpoczęliśmy pobierania żadnego elementu pakietu;
  • Subskrypcje, takie jak PlayStation Plus można zwrócić w ciągu 14 dni od daty transakcji, nawet jeśli użytkownik zaczął korzystać z usługi - w takim wypadku zwrócona kwota będzie pomniejszona proporcjonalnie do poziomu wykorzystania usługi;
  • Nie można zwrócić usługi odnowionej automatycznie, ponieważ najczęściej minęło 14 dni od daty pierwotnego zakupu;
  • Doładowania portfela PSN, zmiana identyfikatora internetowego i produkty kupione poza PlayStation Store nie podlegają zwrotom.

Jeśli nasz zakup mieści się w powyższych kryteriach, możemy go zwrócić.


Jak wyłączyć automatyczne pobieranie gier?

Większość gier i usług w PlayStation Store nie kwalifikuje się do zwrotu, jeśli rozpoczęliśmy pobieranie danej treści. Jest to funkcja domyślnie włączona, a poniżej wyjaśniamy, jak ją wyłączyć - instrukcję przedstawiamy na przykładzie konsoli PlayStation 4.

Na głównym ekranie PlayStation przejdź do ustawień (1).

Następnie znajdź w ustawieniach zakładkę system (2).

Po przeniesieniu na kolejny ekran wybierz opcję automatyczne pobieranie (3).

W następnym menu odznacz pozycje polecana zawartość (4) i pliki aktualizacji aplikacji (5).

Wprowadzenie powyższych zmian sprawi, że gry nie będą się pobierać ani aktualizować automatycznie.


Jak zwrócić grę na PlayStation Store?

Aby zwrócić grę, należy wejść w przeglądarce internetową na stronę pomocy technicznej Sony. Wybieramy zakładkę PS Store i zwrot pieniędzy (6), a następnie opcję zwrot pieniędzy w PlayStation Store (7).

Po przewinięciu strony klikamy na funkcję zgłoszenia problemu (8). Dział pomocy technicznej działa od poniedziałku do piątku w godzinach 10:00 - 18:30.

Przeglądarka otworzy kolejną stronę, w której wybieramy temat Zwroty, kupony i płatności (9), przyczynę Prośba o zwrot (10) oraz dodatkową informację (11), w zależności od naszego motywu zwrotu.

Następnie wypełniamy formularz zgłoszeniowy (12), uzupełniając wszystkie wymagane dane.

Po rozpoczęciu zgłoszenia otrzymamy na adres e-mail wiadomość od pracownika pomocy technicznej, informujący o statusie naszego wniosku. Jeśli dokonaliśmy zakupu przez portfel PS Store, środki powinny zostać zwrócone w ciągu 24 godzin. W przypadku innej metody płatności zwrot pieniędzy potrwa do siedmiu dni roboczych.

Zakupy dokonane voucherem pre-paid (np. PaySafe Card) zostają zwrócone w formie doładowania konta PS Store.

Zobacz także