Jaka była rola Ridleya Scotta podczas prac nad serialem Halo: Nightfall?
Porady i sugestie.
Jednym z ogłoszeń związanych z serialem „Halo: Nightfall” było zaangażowanie w produkcję samego Ridleya Scotta, reżysera filmów „Alien”, „Blade Runner” czy „Prometheus”.
Nazwisko takiego twórcy na pewno przydaje się w działaniach marketingowych, ale jaka była jego rola podczas prac? Scott opisywany jest wieloznacznie jako producent wykonawczy.
- Służy pomocą podczas budowania historii, tworzenia scenariusza, podczas wyboru lokacji do zdjęć czy angażowania aktorów - wyjaśnił Frank O'Connor, menedżer odpowiedzialny za całokształt licencji Halo. - Nie chcę wdawać się w szczegóły, ale ma swoje zdanie na wiele tematów, jak większość reżyserów.
- Nightfall jest wizją naszego reżysera, Sergio Mimica-Gezzana, ale Ridley ma duży wkład i udziela porad. Nie będę udawał, że wszędzie można znaleźć jego odciski palców, ale to mała grupa pracowników kreatywnych.
Na czele tej grupy znajduje się właśnie sam O'Connor, a także Scott i Mimica-Gezzan. Ten ostatni zbierał doświadczenie w pracach nad serialami „Battlestar Galactica”, „Herosi” czy „Skazany na śmierć”. Microsoft proponował udział w projekcie kilku wytwórniom, ale wkrótce zdecydowano, że najlepiej pasować będzie Scott Free Productions, należące do słynnego reżysera.
Zapytany o przykład bezpośredniego udziału Scotta w pracach produkcyjnych, menedżer wskazał na jedno z miejsc, gdzie kręcono sceny, co przełożyło się na ogólną fabułę.
- Jeden z jego pomysłów na lokację kompletnie zmienił określony aspekt fabuły. Nie mogę powiedzieć nic więcej na ten temat - wyjaśnia. - Brzmi to dziwnie, ale jest wielkim fanem dostosowywania miejsc do opowiadanej historii.
Akcję „Halo: Nightfall” umieszczono pomiędzy wydarzeniami z Halo 4 i Halo 5: Guardians. Głównym bohaterem będzie Jameson Locke, znany jako „legendarny łowca nagród i agent w Office of Naval Intelligence”. Bohater wraz z towarzyszami zaangażuje się w rozwiązanie zagadki ataku biologicznego, co szybko zamieni się w historię z tajemniczym, pradawnym artefaktem i walką o przetrwanie.
Halo: Nightfall zadebiutuje w listopadzie, razem z Halo: The Master Chief Collection, obejmującym wszystkie wydane do tej pory bazowe części gry, ale bez spin-offów Halo: ODST i Halo: Reach.