Jaka jest największa prywatna firma produkująca gry? Nazwa może zaskoczyć
Potęga gatunku gacha.
Raport firmy Hurun Research Institute po raz kolejny szacuje, ile warte są największe na świecie firmy i startupy znajdujące się w prywatnych rękach. Pierwsze miejsce w kategorii gier wideo może być pewnym zaskoczeniem - to chińskie miHoYo.
Czy to jednak faktycznie takie zaskoczenie? Studio z siedzibą w Szanghaju odpowiada bowiem za Genshin Impact oraz Honkai: Star Rail, a więc dwie produkcje z gatunku gacha, który przeróżne transakcje cyfrowe i wyduszanie z graczy ostatnich dolarów opanował do perfekcji.
Wspomniane dwa tytuły wyróżniają się jednak także wysoką jakością wykonania, dzięki czemu co miesiąc wymieniają się na szczycie zestawienia najbardziej dochodowych aplikacji mobilnych na świecie (a są jeszcze odsłony PC i PlayStation).
Pisząc konkretnie, miHoYo jest na 12. pozycji rankingu Hurun Research Institute, zaraz za Telegramem. Pierwsza trójka to ByteDance (właściciele TikToka), a także SpaceX oraz OpenAI, których to nazwa zapewnie nie trzeba przestawiać. Chińskie piekło mikrotransakcji jest więc w doborowym towarzystwie.
Warto powtórzyć, że mowa wyłącznie o firmach pozostających w rękach prywatnych, a więc takich, które nie są notowane na giełdzie. Inne przedsiębiorstwa ze świata gier na liście to Niantic (miejsce 67.), Dream11 (indyjska firma zajmująca z aplikacjami dla fanów krykieta) czy Haegin (gry mobilne).
Jeśli o miHoYo mowa, założona dwanaście lat temu firma wkrótce zapewne jeszcze poprawi wyniki, ponieważ szykuje się już do wydania kolejnej gatchy, czyli Zenless Zone Zero. Premiera w pierwszej połowie obecnego roku.