Japonia zezwoliła na przejęcie Activision przez Microsoft
Nie ma zagrożenia dla konkurencyjności.
Japońska Komisja Sprawiedliwego Handlu zakończyła dochodzenie w sprawie przejęcia Activision Blizzard przez Microsoft. Urzędnicy wydali zgodę na sfinalizowanie umowy.
Organ antymonopolowy z Kraju Kwitnącej Wiśni stwierdził w swoim oświadczeniu, że przejęcie Activision przez Microsoft „nie ograniczyłoby znacząco konkurencji w pewnej dziedzinie handlu, więc grupa przedsiębiorstw została powiadomiona o tym, że nakaz zaprzestania działalności nie zostanie wydany, a dochodzenie zostało zakończone”.
Oznacza to, że Japończycy nie postrzegają przejęcia jako działania, które zmniejszyłoby konkurencję na tamtejszym rynku, więc Microsoft otrzymał zgodę na fuzję z wydawcą Diablo i Call of Duty. Oświadczenie Komisji Sprawiedliwego Handlu liczy sobie 43 strony, ale dostępne jest wyłącznie w języku japońskim.
Przychylne orzeczenie jest ważnym krokiem na drodze Microsoftu do zakończenia wartej 69 miliardów dolarów transakcji przejęcia Activision Blizzard. Japonia jest drugim co do wielkości rynkiem gier na świecie (więcej na tę dziedzinę rozrywki wydają tylko Amerykanie), ale firma z Redmond ma tam marginalne udziały na poziomie 2% i od lat nie może przebić się przez dominację Nintendo i Sony.
To już ósma komisja, która zgadza się na transakcję i z każdym kolejnym dniem coraz więcej wskazuje na to, że jednak dojdzie do fuzji Microsoftu oraz Activision. Główną przeszkodą było dotąd brytyjskie CMA, które ostatnio zdaje się zmieniać podejście do sprawy i najprawdopodobniej ostatecznie wyda zgodę na przejęcie. Oczekuje się, że podobnie postąpią urzędnicy z Unii Europejskiej, Stanów Zjednoczonych i Chin.
Dlaczego warto sięgnąć po „Legendy gier wideo”?
Dzięki książce poznasz największych twórców gier wideo w historii, a przy okazji dowiesz się, jak wielki był ich wpływ na wszystkie kolejne gry, również dzisiejsze hity, w które grasz na co dzień.
Kto pierwszy poruszył postacią na ekranie, jak narodziły się komputerowe RPG-i, dlaczego grom tak blisko do filmów, kto wymyślił otwarte światy, jak narodziły się strzelanki czy wreszcie, który znany twórca poleciał w kosmos jako drugi cywil w historii.