Jason Schreier o powodach przesunięcia The Last of Us 2
Gra miała ukazać się w maju.
Jason Schreier z Kotaku - jedna z najlepiej poinformowanych osób w branży - wypowiedział się na temat nieoczekiwanego przesunięcia premiery The Last of Us 2.
„TLOU 2 miało ukazać się w maju, twierdzi szereg deweloperów. Głównym powodem opóźnienia jest problem z drukowaniem, wysłaniem do sklepów i sprzedażą pudełkowych kopii gry w obecnej sytuacji” - przekonuje dziennikarz na Twitterze. Odnosił się oczywiście do pandemii koronawirusa.
Naughty Dog przeszło w tryb pracy zdalnej (z domu), co jednak nie zakończyło tzw. crunchu. Studio - między innymi dział kontroli jakości - nadal zajmuje się tytułem po godzinach.
Odpowiadając na pytanie jednego z internautów, redaktor Kotaku uważa, że nie można byłoby wydać gry wyłącznie w dystrybucji cyfrowej. Po pierwsze, wobec spowolnienia prędkości pobierania z PS Store ściągnięcie niezbędnych plików trwałoby długo, a po drugie kopie pudełkowe mają duży udział w sprzedaży.
W oficjalnym komunikacie Sony wyjaśniło, ze The Last of Us 2 opóźniono ze względu na „globalny kryzys”, czyli trwającą epidemię koronawirusa. Natomiast Naghty Dog twierdziło, że przyczyną są „problemy logistyczne”, a więc zapewne problemy z wysyłką gry do sklepów.
Następnie: Mortal Shell to mroczne RPG w stylu Dark Souls