Jeden przycisk pozwala pominąć ekran ładowania w XCOM 2
Magiczny trick.
Udane zakończenie misji w turowej strategii XCOM 2 kończy się panelem podsumowującym nasze poczynania, z prezentacją kilku statystyk i interesujących faktów. Niestety, jest to jednocześnie dość długi ekran ładowania.
Okazuje się jednak, że wystarczy wciśnięcie jednego przycisku - Caps Lock - by niemal natychmiast zakończyć doczytywanie i powrócić do bazy. Po co więc to całe oczekiwanie?
To pozostaje tajemnicą. Jedna z teorii mówi o tym, że ten „magiczny trick” to jakaś pozostałość z wersji deweloperskiej, pozwalająca twórcom na szybsze testowanie.
Prawdziwe znaczenie tak długiego i potencjalnie niepotrzebnego ekranu ładowania nie jest jednak znane i być może pełni ważną funkcję, a jego pominięcie potencjalnie wywoła problemy w późniejszych etapach - choć na razie nic na to nie wskazuje.
XCOM 2, choć jest na pewno udaną produkcją, cierpi na szereg problemów natury technicznej, ze spadkami wydajności i zacinaniem na czele, zwłaszcza podczas ruchów kamery i w przerywnikach.
Przedstawiciel wydawcy zapewnił w komunikacie dla serwisu PC Gamer, że trwa „zbieranie większej puli informacji od użytkowników” w celu przygotowania odpowiednich łatek.
Być może ekrany ładowania będą w przyszłości krótsze, już bez wciskania Caps Locka. Pesymiści powiedzą jednak, że twórcy zapewne usuną tylko możliwość korzystania z tego tricku, zostawiając czas ładowania bez zmian.