Jeden z najważniejszych systemów Stalker 2 nie działa, jak powinien. Twórcy zareagowali na skargi
Nie do końca żywy świat.
Problemy techniczne Stalker 2: Heart of Chornobyl sięgają głębiej, niż może się wydawać na pierwszy rzut oka. Studio GSC World potwierdziło, że system A-Life 2.0, odpowiadający za symulowanie życia mieszkańców Zony, nie działa poprawnie.
Zamieszkany przez mutantów i ludzi świat Zony, zmieniający się bez względu na działania gracza, to fundament cyklu Stalker, powracający także w nowej odsłonie. Zgodnie z oficjalnym wytłumaczeniem twórców, system A-Life 2.0 powinien sprawić, że postapokaliptyczna kraina będzie „żywa i nieprzewidywalna”, jednak nie do końca mu się to udaje.
Jak bowiem zauważył m.in. YouTuber „Operation Drewski” oraz gracze zebrani na Reddicie, mieszkańcy Zony potrafią zwyczajnie pojawiać się i znikać na oczach bohatera. Nieraz wydaje się też, że otaczający nas świat jest po prostu pusty, a napotykane w podróży mutanty istnieją tylko po to, aby umrzeć z rąk protagonisty. Tymczasem w opisie A-Life czytamy, że zamiast tego powinny „szukać miejsce do życia, przemieszczać się, zdobywać nowe tereny lub uciekać, szukając bezpieczeństwa”.
Teoria graczy okazała się trafiona. Potwierdził to jeden z menedżerów społeczności na Reddicie. „Jasnym jest, że w wielu opisanych przypadkach, A-Life nie działa poprawnie” - czytamy. „Przykro mi, że niektóre elementy systemu są niedopracowane i psują twoje doświadczenie”.
„Zona jest naprawdę ogromna, ale wszystkie udostępniane przez was wpisy są zauważane przeze mnie lub moich kolegów” - pisze dalej menedżer. „My natomiast udostępniamy je reszcie zespołu przez wewnętrzne komunikatory. Będziemy pracować nad aktualizacjami dla A-Life 2.0, abyście mogli doświadczyć, jak ten system powinien działać naprawdę”.
Przedstawiciel studia podkreślił, że system A-Life jest jednym z fundamentów rozgrywki w Stalker 2, dlatego jego naprawa będzie dla deweloperów priorytetem. Konkrektów nie znamy, ale być może problem uda się rozwiązać już w pierwszym patchu, nad którym twórcy pracują od premiery.