Jeden z szefów Naughty Dog opuszcza studio
Po 15 latach.
Jeszcze tylko do kwietnia Naughty Dog będzie miało duet szefów. Jeden z prezydentów - Christophe Balestra - postanowił opuścić studio i skupić się na nowych wyzwaniach.
Samodzielnym liderem pozostanie Evan Wells, który dwanaście lat temu razem z Balestrą przejmował stery zasłużonej firmy.
„Bardzo trudno jest zdać sobie sprawę, że czas zrezygnować z jednej ścieżki kariery, by zająć się własnymi ambicjami i projektami” - czytamy na oficjalnej stronie. „Nadszedł czas, by spędzić więcej czasu z rodziną i wytworzyć pustkę oraz zobaczyć, czym mogę ją wypełnić (co na pewno uwzględni programowanie).”
Christophe Balestra zaczynał właśnie jako deweloper, odpowiadając za kod mało znanych produkcji, takich jak Mad Trax z 1998 roku oraz Bang! Gunship Elite, wydanego dwa lata później. Następnie twórca przeszedł już do Naughty Dog, zajmując się projektem Jak 2, 3 i X.
„Dołączenie do Naughty Dog w 2002 roku było największą decyzją dla mojej rodziny i kariery. Byłem podekscytowany podjęciem pracy w zespole odpowiedzialnym za Crash Bandicoot czy Jak & Daxter” - wspomina.
„Przychodziłem jako programista i nigdy bym nie zgadł, jak będzie wyglądała moja przyszłość.”
„Dwanaście lat temu, gdy ja i Evan zostaliśmy współprezydentami, Naughty Dog stało przed przyszłością pełną wyzwań, przechodząc na nową platformę i rozwijając jednocześnie silnik oraz całkowicie nową serię.”
„Spojrzenie w przeszłość i zobaczenie, gdzie jako studio dotarliśmy w nieco ponad dekadę to bez wątpienia moje największe profesjonalne osiągnięcie.”
Nie jest obecnie jasne, czym w przyszłości zajmie się Balestra, ale na początek przewidujemy długi urlop wypoczynkowy.