Jedna trzecia gier pokazywanych na E3 2021 jest wolna od przemocy
Wynika z przeprowadzonej analizy.
Serwis GamesIndustry przeprowadził analizę, która sugeruje, że jedna trzecia gier pokazywanych na tegorocznym E3 było pozbawiona przemocy.
Dziennikarze przyjrzeli się w sumie 349 prezentowanym na targach produkcjom, spośród których wolnych od agresji było 115, czyli 33 procent. Najwięcej - 63, a więc ponad połowę - przedstawiono na promującym niezależnych twórców wydarzeniu Wholesome Direct.
Gier bez przemocy było znacznie mniej na konferencjach dużych wydawców, bo łącznie 15. Najliczniejszą grupę miało Nintendo - pozycji pozbawione brutalnych treści stanowiły 22 proc. ukazanych przez firmę projektów.
Na kolejnym miejscu jest Microsoft, który zaprezentował 13 proc. gier pozbawionych agresji. To spadek względem E3 2019, gdy współczynnik wynosił 24 proc. nadmienić jednak należy, że na targach koncern przedstawił mniej tytułów niż dwa lata temu, choć jednocześnie do programu dołączył projekty Bethesdy.
Ubisoft na swojej konferencji pokazał zaledwie 10 proc. produkcji bez przemocy. Natomiast na prezentacjach Square Enix, Koch Media, Capcomu i Gearbox Entertainment nie pojawiła się żadna tego typu pozycja.
Jeśli czytasz artykuł na smartfonie, przesuń poniższą tabelę w lewo, aby zobaczyć całość.
Pokaz | Liczba gier | Liczba gier bez przemocy | Procent |
---|---|---|---|
Wholesome Direct | 76 | 63 | 83% |
Devolver Digital | 8 | 3 | 37% |
Future Games Show (E3) | 57 | 21 | 36% |
Nintendo Direct | 27 | 6 | 22% |
Guerilla Collective 2 | 35 | 7 | 20% |
Summer Game Festival Kickoff Live | 25 | 5 | 20% |
Xbox & Bethesda Games Showcase | 31 | 4 | 13% |
Upload VR Showcase | 34 | 4 | 11% |
PC Gaming Show | 20 | 2 | 10% |
Ubisoft Forward | 20 | 2 | 10% |
E3 Indie Showcase | 24 | 2 | 8% |
Square Enix Presents | 16 | 0 | 0% |
Square Enix Presents | 16 | 0 | 0% |
Koch Media Primetime | 11 | 0 | 0% |
Capcom | 5 | 0 | 0% |
Gearbox | 4 | 0 | 0% |
Za gry z przemocą uznano tytuły wymagające lub zachęcające do ranienia i zabijania postaci, przedstawiające brutalne treści w realistyczny sposób, projekty o sporcie kontaktowym oraz strategie i turowe RPG, w których wydawane rozkazy prowadzą do agresji.
Pod uwagę nie wzięto zaś pozycje z komiksowym ukazaniem przemocy (w tym Mario Party), karcianki pokroju Hearthstone czy produkcje przemocą dokonanej poza ekranem, czyli na przykład polegające na rozwiązaniu zagadki morderstwa.