Jedno studio to za mało dla gry AAA - mówi szef Xbox Game Studios
Czasy się zmieniły.
Szef Xbox Game Studios - wewnętrznych oddziałów deweloperskich Microsoftu - uważa, że skończyły się czasy, gdy jedno studio było w stanie samodzielnie wyprodukować wysokobudżetową grę AAA.
Matt Booty - o nim mowa - pojawił się na imprezie Pax West, gdzie odpowiadał na pytania odwiedzających. Jako przykład zmian podał prace nad Perfect Dark. Za tytuł początkowo odpowiadało The Initiative, lecz rok temu do pomocy dokooptowano Crystal Dynamics.
- Tworzenie gier ewoluuje. Podejście w stylu jednego zespołu pod wspólnym dachem często już się nie zdarza. Użyję przykładu: nasz zespół Perfect Dark w Santa Monica, czyli The Initiative - mówił. - Ogłosiliśmy wielką współpracę z Crystal Dynamics i czytam w internecie, że to musi oznaczać, że mamy problemy. Jest wprost przeciwnie.
- Wolny był zespół ponad stu weteranów z Crystal Dynamics, duży i doświadczony. Oczywiście, że chcemy z nimi pracować. W ten sposób działamy już od jakiegoś czasu. Age of Empires 4 powstało we współpracy z Relic Studios w Vancouver. Nad Flight Simulator współpracowaliśmy z Asobo z Francji.
- Skończyły się czasy, gdy można było zwołać wszystkich w stołówce i poprosić, by w środę pracowali nieco dłużej. Te czasy minęły, rzeczywistość jest teraz dużo bardziej skomplikowana - tłumaczył Booty, cytowany przez VGC.