Skip to main content

Jest przybliżona data premiery Witchfire. Strzelanka będzie jak Hades czy Returnal

Roguelite FPS.

Polskie studio The Astronauts ogłosiło w końcu datę premiery strzelanki Witchfire, choć na razie tylko przybliżoną - gra ukaże się w czwartym kwartale 2022 roku.

Nowością jest informacja, że shooter trafi na początku do sprzedaży w formie wczesnej wersji, czyli na przykład do działu Early Access na Steamie.

Istotnym ogłoszeniem jest także ponowne określenie przez twórców rodzaju gry, jaką będzie Witchfire. Ma to być FPS o charakterze roguelite - a więc gier typu Hades, Dead Cells czy Returnal.

Zobacz na YouTube

„Najlepszym powodem, by nazywać gry roguelite'ami jest pewien poziom wybaczania użytkownikowi błędów, zazwyczaj w formie tak zwanej stałej warstwy. Mówiąc po ludzku, oznacza to, że nie tracisz wszystkiego przy śmierci” - napisali deweloperzy na blogu.

„Gry roguelike są trochę jak: kiedy umrzesz, tracisz wszystko i uczysz się na błędach. Z kolei roguelite to: kiedy umrzesz, ukarzemy cię, ale też pozwolimy zachować część rzeczy, żebyś odblokował coś fajnego”.

Twórcy poinformowali też - odpowiadając na pytania fanów - że Witchfire zaoferuje tylko jeden, domyślny poziom trudności. Gra prawdopodobnie nigdy nie otrzyma trybu kooperacji. Deweloperzy podkreślają też, że nie chcą mieć do czynienia z NFT.

Na blogu opublikowano też parę fragmentów gameplayu z najświeższego buildu, lecz nie opublikowano tych materiałów na YouTubie. Zamiast twórców zrobił to więc jeden z fanów - efekty widzicie powyżej.

Zobacz także