Skip to main content

John Wick dostanie własną grę. Wytwórnia Lionsgate chce rozbudować markę

Potwierdzono też prace nad filmem „John Wick 5”.

Dyrektor wytwórni Lionsgate przekazał podczas spotkania z inwestorami, że firma zamierza rozszerzyć markę John Wick na inne media, niż tylko kolejne filmy kinowe. W planach są regularne telewizyjne spin-offy oraz wysokobudżetowe gry.

Jak informuje portal Comicbook, dyrektor Joe Drake na konferencji dla inwestorów przedstawił plany na rozwój franczyzy. „Poruszamy teraz całą marką, nie tylko w przestrzeni wysokobudżetowych gier wideo, ale też patrzymy na możliwość regularnego dostarczania spin-offów. Telewizja naprawdę rozszerza to uniwersum, więc cykliczne prezentowanie nowych produkcji zaspokoi apetyt publiczności” - powiedział Drake.

Jednocześnie potwierdzono prace nad „John Wick 5”, czyli kolejną odsłoną głównej filmowej serii, chociaż ten tytuł ma się jeszcze znajdować na wczesnym etapie produkcji. Biznesmen zapewnia, że seria będzie się „rozwijała organicznie”, podając jako przykład zbliżające się premiery filmu „Ballerina” oraz serialu „The Continental”. Zapewne chodzi o strategię tworzenia pobocznych odsłon rozwijających historie postaci lub wątki z głównych filmów, które widzowie uznają za szczególnie interesujące.

Przypomnijmy, że najnowsza odsłona cyklu, czyli „John Wick 4”, pojawiła się w kinach w marcu tego roku, zbierając zarówno bardzo pozytywne oceny od krytyków, jak i widzów - według agregatora Rotten Tomatoes film może się pochwalić wysoką średnią wynoszącą 94 punkty na 100 w przypadku opinii recenzentów i o jeden punkt mniej we wrażeniach widzów.

Jednocześnie czwarta część okazała się najbardziej zyskowną. W zaledwie kilka dni od premiery zarobił 137,5 miliona dolarów, znacznie przebijając pod tym względem pierwsze trzy odsłony. Nie przeszkodziło nawet to, że obraz jest bardzo długi jak na film akcji, ponieważ trwa prawie trzy godziny.

Zobacz także