Just Cause 3 - Misja: Impuls elektromagnetyczny, Zaplątani w błękicie
Sprawdź jak ukończyć dwie ostatnie misje drugiego aktu gry.
W ramach wstępu do misji Impuls elektromagnetyczny musisz przejąć sztab regionalny Corda Dracon: Centcom, którego centrum dowodzenia znajduje się we współrzędnych 42.734 / 36.260.
Zanim jednak to zrobisz, musisz także wyzwolić kilka prowincji na tym terenie. Jeśli nie zrobiłeś tego wcześniej, gra poinformuje cię o tym przy próbie rozpoczęcia misji. Opisy przejęć miast i baz wojskowych znajdziesz w naszym poradniku, a poniżej przedstawiamy listę, która może być pomocna.
Co przejąć najłatwiej w regionie Insula Dracon?
Aby otrzymać dostęp do dwóch ostatnich misji, musisz przejąć co najmniej trzy prowincje. Jeśli chcesz wykonać to w miarę bez większych trudności, a jednocześnie zyskać interesujące nagrody, skup się na tych prowincjach:
- Trio - Platteforma Trio I, Guardia Trio I, Vico Platessa, Vico Gamba, Ponere, Vico Maquerello
- Massos - Cinta, Soliana, Guardia Massos I-V
- Cauda - Grota Contrabandero
- Corda Dracon - Centcom (opis przejęcia poniżej)
Jak przejąć sztab regionalny Corda Dracon: Centcom?
Udanie się helikopterem do wspomnianego miejsca jest dobrym pomysłem, gdyż już na starcie będziesz mógł zniszczyć kilka kluczowych obiektów. Centcom jest bardzo rozległą bazą, dlatego możesz się tu spodziewać ostrego oporu z każdej strony. Udając się tam śmigłowcem miej na uwadze fakt, że znajdują się tam również systemy ochrony przeciwlotniczej.
Musisz tu zniszczyć cztery wieże antenowe, radar, pięć zbiorników paliwa, dwa radary dalekiego zasięgu, trzy przekaźniki, transformator i wieżę radarową. Tę ostatnią najłatwiej rozwalić właśnie przy użyciu jakiegoś helikoptera bojowego.
Jest tu sporo wieżyczek strażniczych, które stanowią świetne miejsca do osłaniania się przed wrogim ogniem. Często stacjonują tu snajperzy, od których możesz zabrać karabiny snajperskie ułatwiające dalsze działanie. Rozglądaj się także ze składzikami broni i amunicji i korzystaj z każdej możliwej osłony.
Gdy już dotrzesz do głównej części bazy, zauważysz sporych rozmiarów włazy w podłożu. Znajdują się tam przekaźniki.
Aby otrzymać do nich dostęp, należy zhakować komputer znajdujący się tuż obok. Będą strzeżone przez dobrze uzbrojonych żołnierzy. Gdy uda ci się złamać zabezpieczenia, wykorzystaj granaty, wyrzutnie rakiet lub karabiny maszynowe do zniszczenia elementów.
Co odblokujesz po przejęciu bazy Porto Darsena?
- Pojazd Urga Hroch
- Wyzwania różnego typu w najbliższej okolicy
Impuls elektromagnetyczny
Początek misji znajdziesz w 43.159 / 36.336. Musisz zniszczyć działo IEM, które testowałeś w poprzednich zadaniach, a uniemożliwia rozpoczęcie ofensywy na siły Di Ravello. Po rozpoczęciu tej misji bądź świadom, że użytkowanie wszelkich maszyn bojowych będzie skutkowało natychmiastowym ich zniszczeniem po wejściu za stery.
Po wprowadzającym przerywniku filmowym kieruj się wzdłuż podświetlonych rur, miałeś już podobne zadanie za sobą, więc powinieneś sobie poradzić bez trudu. W pewnym momencie musisz przelecieć bądź przepłynąć przez jaskinię, na której drugim końcu pozbędziesz się łodzi nieprzyjaciela i kilku wrogów na plaży. Podążając dalej konieczne będzie nurkowanie, które obejmuje na tyle długi fragment, że zacznie brakować ci powietrza.
Nie panikuj jednak i płyń przed siebie, a na końcu, gdy wypłyniesz w dużym pomieszczeniu, aktywuj bramę po czym cofnij się nieco do wielkiego włazu. Raz jeszcze musisz zanurzyć się w głęboką wodę, na której końcu wespnij się wyżej przy pomocy zaczepu i stopniowo rozprawiaj się z przeciwnikami.
W żadnym wypadku nie zapominaj chować się za różnego typu osłonami, gdyż tylko tam możesz zregenerować nadszarpnięty stan zdrowia. Zniszcz główny węzeł sieci, czyli trzy urządzenia widoczne na poniższym obrazku.
Przy pomocy zaczepu wydostań się na powierzchnię przez tunel wskazany żółtym znacznikiem. Misja dobiegnie końca i wrogi system IEM zostanie w ten sposób dezaktywowany.
Zaplątani w błękicie
Udaj się do lokalizacji 42.777 / 36.302. Po animacji wprowadzającej szybko udaj się do żółtego wskaźnika, gdzie czeka cię ochrona samolotu rebeliantów. Rozwalaj wszystkie pojazdy przeciwnika w zasięgu wzroku, pozostawiając jedynie jeden z odrzutowców, który pozwoli ci na szybkie przeniesienie się do następnego punktu. Niezależnie od powodzenia obrony tego punktu, zostaniesz wezwany do eskorty statków z zaopatrzeniem.
Używając zaczepu i spadochronu lub wspomnianego myśliwca udaj się we wskazane miejsce. Przejmij tam jeden z okrętów lub śmigłowców i zneutralizuj wszystkie pojazdy przeciwników. Gdy już oczyścisz pole bitwy, zasiądź za sterami statku i podążaj we wskazane miejsce.
Udaj się w trzecie miejsce, gdzie będziesz musiał zniszczyć wojskowy konwój. Najprościej będzie przejąć czołg, gdy ten nie będzie miał aktywnej warstwy ochronnej, a następnie zniszczyć pozostałe pojazdy, pamiętając jednocześnie o helikopterze wrogiego wsparcia, ten najlepiej zniszczyć na samym początku.
Udaj się do wejścia bazy
W dowolny sposób udaj się do kolejnego znacznika, który wskazuje wejście do bazy, tuż nad poziomem morza. Twoim celem w środku jest zniszczenie systemu zasilania chłodzenia. Odpowiada za to podświetlona na czerwono turbina. Gdy spowodujesz eksplozję, zanurz się w wodę przy żółtym wskaźniku i płyń przed siebie.
Z drugiej strony wodnego tunelu będziesz musiał zniszczyć trzy generatory, które są typowymi obiektami chaosu. Nie jest to zadanie trudne samo w sobie, ale utrudniać zadanie będą ci spore ilości przeciwników. Za każdym razem, gdy powstanie ryzyko twojej śmierci, szybko schowaj się za jakąś ścianą, poczekaj na zregenerowanie zdrowia, a dopiero potem przystępuj do dalszej walki.
Zniszczenie trzeciego generatora uruchomi odliczanie. W ciągu trzydziestu dwóch sekund musisz dostać się do szybu w górnej części pomieszczenia. Wskocz tam przy pomocy zaczepu, ignorując strzały ze strony przeciwnika. Po chwili uruchomi się zabawna animacja wieńcząca koniec misji, a także drugiego aktu.
Następnie: Just Cause 3 - Misja: Rico i Róża, Przerwana ewakuacja, Wielka ucieczka
Powrót do spisu treści: Just Cause 3 - Poradnik, Solucja - kompletny przewodnik, opis przejścia i wszystkie sekrety