Skip to main content

Just Cause 3 - Misja: Krowy i wino, Po nitce do kłębka

Jak dostarczyć wino bez uszkodzeń i przeżyć na otwartym morzu.

Pierwsza misja drugiego aktu gry jest dosyć nietypowa. Udaj się do współrzędnych 40.534 / 43.933, aby ją rozpocząć. Wprowadzenie do niej będzie dość zabawne, a na pewno z perspektywy Mario, który będzie nam kazał pocałować krowę. Po zakończeniu animacji zeskocz z klifu i wyląduj w oznaczonej winnicy.

Wsiądź tam do oznaczonej ciężarówki i bardzo powoli, starając się unikać wybojów i jazdy poza drogą, kieruj się żółtymi wskazaniami na drogach. Wieziesz cenne beczki z winem, które przy ostrzejszych manewrach mogą po prostu wypaść z paki samochodu. Zadanie wydaje się pozornie proste, gdyż teoretycznie wystarczy tu jechać bardzo ostrożnie. Po drodze napotkasz jednak pewne pułapki.

Na powyższym obrazku zobaczysz dwie różne sytuacje. W pierwszym przypadku napotkasz wypadek z wybuchającymi samochodami. Objedź dookoła i przebij się przez ogrodzenie z siatki. Nie próbuj ominąć wypadku zjeżdżając przed nim, gdyż znajduje się tam strome zbocze, które może spowodować wypadnięcie beczek z samochodu.

Druga sytuacja to paląca się ciężarówka, która w mieście wyjedzie z twojej lewej strony. Zahamuj, ale niezbyt gwałtownie, po czym pozwól, aby roztrzaskała się o ścianę. Teraz już spokojnie dowieź towar na miejsce, gdzie bawią się rebelianci.

Po nitce do kłębka

Dość długa i nieco bardziej wymagająca misja. Udaj się do współrzędnych 42.622 / 41.395, gdzie dowiesz się o niebezpieczeństwie, w jakim znajduje się Dima. Po animacji szybko zasiądź za sterami niebieskiego helikoptera wojskowego i podążaj za trzema łodziami przeciwnika oznaczonymi czerwonym kolorem. Wykorzystaj działko i rakiety, aby zniszczyć łodzie.

Zniszcz system rakietowy

Na wskazanej na powyższym obrazku zniszcz także dostatecznie szybko wyrzutnię rakiet typu ziemia-powietrze, w przeciwnym wypadku możesz zostać zestrzelony. Po drodze możesz także napotkać wrogie helikoptery, które nie powinny stanowić spektakularnie dużego wyzwania.

Gdy już zniszczysz wszystkie łodzie, udaj się do żółtego znacznika, gdzie na łodzi znajduje się Mario i Dima. Musisz zadbać o sprawność łodzi rebeliantów, więc najpierw pozbądź się ostrzeliwujących łodzi przeciwnika, a także kolejnym elementem obrony rakietowej w znajdującej się obok bazie, o ile nie dokonałeś jej przejęcia już wcześniej.

Broń łodzi, jednocześnie pozbywając się innych zagrożeń

Istnieje ryzyko, że twój helikopter i tak zostanie zestrzelony, choćby przez wrogie śmigłowce. W takiej awaryjnej sytuacji dostań się na rebeliancką łódź, po czym przejmij karabin maszynowy usytuowany na burcie lub wykorzystaj do ostrzału własną broń. Po zlikwidowaniu zagrożenia przejmij stery łodzi.

Obierz lewą stronę skalistej wysepki i podążaj powoli w kierunku lokalizacji pierwszej informatora. Twoja łódź wyposażona jest w nitro (przytrzymaj ŚPM) i turboskok (naciśnij raz ŚPM). Zdecydowanie ułatwia to podróżowanie, a także przeskakiwanie nad zagrożeniem, na przykład minami wodnymi.

Skup się na prowadzeniu łodzi i przeskakuj bądź omijaj czerwone miny

Po dopłynięciu do pierwszego ze wskazanych miejsc okaże się, że ktoś was uprzedził i informator nie żyje. Wróć zatem do łodzi i udaj się do kolejnego miejsca. Niestety, historia lubi się powtarzać i będziesz musiał udać się do trzeciego miejsca. Po drodze wrogowie będą uprzykrzać ci znacznie życie, ale zajmą się nimi twoi strzelcy. Skup się na płynięciu do celu.

Podczas podróży łatwo o niebezpieczną zmyłkę. Postaraj się nie wpłynąć do zatoczki widocznej na poniższej mapce. Znajduje się tam obóz wroga, gdzie znajdziesz się pod zmasowanym ostrzałem.

Nie wpływaj do tej zatoki

Po dotarciu w ostatnie miejsce poznasz nowych bohaterów gry, Teo i Annikę. Po krótkim przerywniku filmowym będziesz musiał bronić rebeliantów i swoją łódź. Wykorzystuj własną broń, aby niszczyć nadpływające łodzie, nadlatujące śmigłowce i pojawiające się posiłki od strony miasta. Uważaj także na snajpera na jednym z dachów budynków. Gdy zajdzie taka potrzeba, możesz także przejąć którąś wrogą łódź.

Walka będzie dość długa i intensywna, dlatego cały czas kontroluj paski życia Teo i Anniki, a także nie pozwól do zniszczenia swojej łodzi. Po uporaniu się z zagrożeniem okaże się, że Mario jest ranny, a misja dobiegnie końca.

Następnie: Just Cause 3 - Misja: Akt piractwa; Co trzy głowy, to nie jedna

Powrót do spisu treści: Just Cause 3 - Poradnik, Solucja - kompletny przewodnik, opis przejścia i wszystkie sekrety

Zobacz także