Jutro kolejne obniżki cen w Diablo 4. Mały szok przeżyli za to Barbarzyńcy
Nachodzi świeża aktualizacja.
Diablo 4 otrzyma jutro - 28 maja - kolejną aktualizację. Blizzard zajmuje się głównie łataniem błędów, ale są też dalsze obniżki cen. Stres przeżyli za to miłośnicy Barbarzyńców, których ulubiony build miał być podobno osłabiony - okazało się jednak, że to tylko pomyłka.
Zaczynając od obniżek: złoto nadal jest towarem deficytowym, co jednak jest chyba zamierzonym stanem rzeczy. Kolejne obniżki cen dotyczą bowiem bardzo niszowych zastosowań. Poprzednio były to surowce do systemu Mistrzostwa. Teraz także mowa o tej mechanice, ale o redukcji opłat za rozwijanie ekwipunku na kolejne poziomy:
- Poziomy 1-4: bez zmian
- Poziom 5: z 450,000 na 400,000
- Poziom 8: z 1,000,000 na 800,000
- Poziom 12: z 10,000,000 na 2,500,000
„Chcemy, by nacisk w Mistrzostwie położony był na pozyskiwanie surowców, a nie złota” - napisano w komentarzu. „Chcemy uniknąć sytuacji, gdy gracze mają wymagane surowce, ale muszą poświęcić dodatkowy czas na zebranie złota”.
Inna większa zmiana to znaczne zwiększenie szans na znalezienie Roztrzaskanych Pryzmatów. Te służą głównie do dodawania gniazd na klejnoty w przedmiotach, które ich nie posiadają, jednak obecnie przedmioty tego typu są bardzo ograniczone.
Jeśli mowa o usuwanych błędach, pełna lista nadchodzących zmian wywołała pewne zamieszanie u Barbarzyńców. Jednym z najmocniejszych - jeśli nie najmocniejszym - buildem w 4. sezonie jest bowiem Barbarian typu Bash, lecz zestawienie usuwanych bugów wymieniało, że obrażenia tej umiejętności były multiplikowane, kiedy powinny być tylko dodawane.
Gracze szybko podnieśli głos, że dodawanie zamiast multiplikowania znacznie osłabi build i to raczej bez większego sensu, skoro gra się całkiem przyjemnie, a umiejętność działała w ten sposób jeszcze na serwerach testowych przed premierą 4. sezonu.
Blizzard szybko zareagował i sprecyzował, że faktycznie doszło do pomyłki i w działaniu talentu nic się ostatecznie nie zmieni. Obecność wzmianki na liście usuwanych błędów dotyczyła tylko samego opisu umiejętności. Chyba - wyjaśnienia studia nie są zbyt przejrzyste, ale najważniejsze jest zapewne to, że Bash pozostanie bez zmian.
Inne ważne - i faktycznie naprawiane - błędy to między innymi przywrócenie generowania klatek obrazu w technologii DLSS na PC, usunięcie niewidzialnych ścian w Piekielnym Przypływie (te zostawiane są najwyraźniej przez wielkie robale wyskakujące z ziemi) czy załatanie faktu, że pokonanie Uber Lilith niekiedy nie nagradza jednostką Resplendent Spark.