Już 13 milionów egzemplarzy. Polska seria Sniper Ghost Warrior nadal popularna
Podano najnowsze wyniki.
Polskie studio CI Games pochwaliło się, że od premiery pierwszej części w 2010 roku sprzedało już ponad 13 milionów egzemplarzy gier z serii Sniper Ghost Warrior.
Jak dodano, najnowsza część - Sniper Ghost Warrior Contracts 2 z 2021 roku - samodzielnie odpowiada już za 1 milion.
„Wynik osiągnięto w mniej niż rok, a więc szybciej niż poprzednia odsłona, co jest potwierdzeniem ciężkiej pracy wykonanej przez Underdog Studio” - komentuje Marek Tymiński, szef CI Games.
Za pierwszą odsłonę serii uznać można Sniper: Art of Victory z 2008 roku. Wydawca najwyraźniej nie uwzględnia jednak tej gry, stawiającej jeszcze na akcję podczas II wojny światowej.
Już Sniper: Ghost Warrior z 2010 roku przeniosło wydarzenia w czasy współczesne, co jest jednym z fundamentów strzelanki do dzisiaj, podobnie jak eliminowanie celów z dużych odległości.
W 2017 roku cykl zanotował wpadkę w postaci Sniper Ghost Warrior 3. Zwiększenie ambicji i postawienie na otwarty świat nie do końca się udało, a w sieci królowały raczej kompilacje błędów niż celnych strzałów.
CI Games wyciągnęło wnioski i w 2019 roku wróciło w zmniejszonej formule, za sprawą Sniper Ghost Warrior Contracts. Zamiast eksplorować dużą mapę, wykonujemy bardziej liniowe misje.