Skip to main content

Już oficjalnie: Kerbal Space Program 2 traci swoich twórców

Choć szef Take-Two mówił co innego.

Studio twórców Kerbal Space Program 2 - Intercept Games - wraz z końcem czerwca zwolni wszystkich pracowników. Takie wieści przekazał starszy szef projektowania, Quinn Duffy.

Informacje na ten temat pojawiły się w sieci już w połowie maja. Samo Take-Two - właściciele firmy - złożyli nawet w stanie Waszyngton obowiązkowy formularz informujący o zwolnieniu 70 osób z Intercept, co później w mediach społecznościowych potwierdzali sami pracownicy.

Wszystko wydawało się więc jasne, gdyby nie fakt, że szef Take-Two - Strauss Zelnick - zapewnił wkrótce potem, że jego firma wcale nie zamknęła tych oddziałów deweloperskich. Nie jest do końca jasne, skąd takie zamieszanie w tej kwestii, ale można zapewne przyznać, że z technicznego punktu widzenia menedżer nie minął się z prawdą w momencie wypowiedzi, jeśli studio ma zwolnić wszystkich pracowników dopiero za miesiąc.

Zobacz na YouTube

Teraz wspomniany Quinn Duffy napisał w serwisie LinkedIn, że „zespół Intercept Games zostanie zwolniony wraz z 28 czerwca, więc wspaniała grupa będzie poszukiwać pracy, w tym ja”.

Wydaje się, że tym razem wszystko już jasne. Kwestią otwartą pozostają oczywiście dalsze losy Kerbal Space Program 2. Dla tej produkcji zmiana deweloperów nie będzie nowością, ponieważ można przypomnieć, że prace nad tytułem zaczynało nie Intercept, lecz Star Theory Games.

Projekt od samego początku nie miał łatwo. Nadzieje związane z sequelem kultowego KSP były spore, lecz gra ukazała się w programie Early Access w opłakanym stanie, a dzisiaj recenzje na Steamie są „Przytłaczające negatywne”, właśnie w związku z wieściami o zamknięciu studia.

Zobacz także