Już ponad 25 milionów osób zagrało w Palworld. Wystarczył miesiąc
Większość na PC.
Studio Pocketpair pochwaliło się, że liczba graczy Palworld przekroczyła już 25 milionów. Podano nawet podział na platformy: 15 mln na PC oraz 10 mln na Xbox One i Xbox Series X/S.
„Głównym priorytetem pozostaje naprawianie błędów i zapobieganie oszukiwaniu” - napisano w wiadomości zamieszczonej w serwisie X. „Dziękujemy za ciągłe wsparcie!”.
Palworld ukazało się 19 stycznia obecnego roku, więc na osiągnięcie tak imponującego wyniku potrzebowano nieco ponad miesiąca. Jeśli przeliczyć sumę graczy na pieniądze (mało precyzyjna metryka), otrzymamy 750 milionów dolarów. Całkiem nieźle, jak na tytuł, który nie miał nawet zaplanowanego budżetu.
Pocketpair z Tokio ma w dorobku także Craftopię, z której zaczerpnięto część elementów. Motyw przewodni - kolekcjonowanie potworków - to już oczywiście idea przypominająca słynną serię Pokémon. Nintendo jeszcze nie wysłało jednak prawników, więc można bezpiecznie zakładać, że już tego nie zrobi.
Palworld powstawało początkowo na silniku Unity, ale ostatecznie zdecydowano się na Unreal Engine 4, która to technologia w oczach deweloperów lepiej nadawała się do otwartego świata. Premierę w programie Early Access planowano początkowo na 2022 roku, lecz ambicje rosły, więc termin się opóźniał.
Obecnie tytuł jest rzekomo ukończony w około 60 procentach. Plany na przyszłość obejmują między innymi tryby PvP, wieloosobowe raidy, a także cross-platformowe wymienianie się potworkami - Palami.