Kampania Gears of War 4 zadziała w 60 FPS na Xbox One X
Oraz tryb Hordy.
Jednym z elementów wsparcia Gears of War 4 na Xbox One X będzie „tryb wydajności”, pozwalający uruchomić kampanię fabularną w tej grze w 60 klatkach na sekundę.
Informację ujawniono w nowym materiale wideo przygotowanym przez Microsoft. Poza opowieścią, 60 FPS obejmie także kooperacyjny tryb Hordy. Na standardowym Xbox One oba te elementy rozgrywki wyświetlane są w 30 klatkach na sekundę. „Tryb wydajności” zaoferuje rozdzielczość 1080p.
Drugą opcją będzie „tryb wizualny”, koncentrujący się na ładniejszej grafice. Oznacza to tekstury w wyższej rozdzielczości, dłuższy zasięg rysowania i więcej dynamicznych cieni, ale główną korzyścią będzie natywne 4K (3840 × 2160), choć w 30 FPS.
Wyższa liczba klatek na sekundę zapowiada się więc na idealny wybór dla osób zostających przy telewizorze 1080p.
Warto wspomnieć, że twórcy mówią na oficjalnej stronie o „maksymalnie 60 klatkach na sekundę”, więc można zapewne spodziewać się pewnych spadków.
Tryb sieciowej rywalizacji, bez względu na wybraną opcję renderowania, zadziała w 4K60, ale z dynamicznym skalowaniem rozdzielczości, w zależności od obciążenia.
Usprawnienia wprowadzane z myślą o Xbox One X ukażą się 7 listopada w ramach darmowej aktualizacji, razem z premierą urządzenia.
Już teraz można za to sprawdzić 10-godzinne demo Gears of War 4, dostępne na dowolnym modelu konsoli Microsoftu.