Skip to main content

Kampania marketingowa Cyberpunk 2077 trwała zbyt długo. CD Projekt będzie ostrożniej reklamować swoje gry

Rok to optymalny czas promocji gry.

Jednym z krytykowanych, z dzisiejszej perspektywy, aspektów gry Cyberpunk 2077 była bardzo szeroko zakrojona kampania marketingowa gry, co w opinii wielu graczy wywołało bardzo wysokie oczekiwania wobec tytułu, których ten nie mógł spełnić. Problem ten zauważyli także deweloperzy ze studia CD Projekt RED i od teraz będą ostrożniej podchodzić do reklamowania swoich gier.

Jak wyjaśnił współdyrektor spółki Michał Nowakowski w rozmowie z portalem Eurogamer.net, studio przy kolejnych projektach będzie „rozsądniejsze” w kwestii zapowiedzi gier oraz działań marketingowych. „Szczerze mówiąc, kiedy rozpoczęliśmy w pełni oficjalną kampanię marketingową wraz ze startem preorderów, wtedy kiedy Keanu pojawił się na scenie [na targach E3 w czerwcu 2019 - przyp. red.], to planowaliśmy wypuścić grę mniej-więcej rok później. To nie zadziałało dobrze” - mówi biznesmen.

Zobacz na YouTube

Nie planowaliśmy trwającej dwa lata kampanii i wciąż myślę, że rok promocji jest optymalnym czasem dla kampanii medialnej gry” - tłumaczy dalej Nowakowski. „Wyciągnęliśmy z przeszłości dużo dobrych nauczek. Przykładowo datę premiery podamy, kiedy będziemy jej naprawdę pewni. A teraz myślę, że mamy znacznie lepsze narzędzia do precyzyjnego określenia daty premiery, których skuteczność sprawdziliśmy na małą skalę, z premierą Widma Wolności”.

Jednocześnie mężczyzna zaznacza, że nie oznacza to np. dzielenia się w mediach społecznościowych ciekawymi grafikami koncepcyjnymi czy innych drobnych spojrzeń za kulisy. Mówi tutaj bardziej o - jak to nazywa - „zmasowanym ataku” marketingowym, czyli okresie od ujawnienia daty premiery i rozpoczęcia przyjmowania zamówień przedpremierowych do faktycznej premiery. Natomiast drobne teasery będą mogły się pojawiać już wcześniej.

Co wiesz na ten moment o Wiedźminie 4? Najpewniej niewiele. Są teorie fanów, ale nic konkretnego. Chcemy rzucać drobne okruszki informacji, żeby ludzie oraz media to podchwyciły i wspólnie starały się rozgryźć, co właściwie chcemy przekazać. To jest rodzaj działań reklamowych, jakie możemy zacząć robić nieco wcześniej” - wyjaśnia dyrektor. „Wypuścić jakieś krótkie wideo albo coś innego, aby zaostrzyć apetyt fanów, ale niekoniecznie wywoływać wielką ekscytację”.

Polecamy: Zapowiedziano „Wilczym śladem”. To książka o historii powstania gry Wiedźmin 3: Dziki Gon

Zobacz także